هشتگ "دیمونا"؛ خوشحالی انفجار در نطنز و کابوس وحشت در تل آویو/ تمسخر اشغالگران ازسوی کاربران فضای مجازی ... آیا نماز عید، را در قدس می خوانیم ؟

هشتگ
پنج‌شنبه 2 ارديبهشت 1400 - 14:41

هشتگ (# دیمونا" ) در ایران ترند شد. کاربران ایرانی به دنبال حمله به راکتور هسته ای اسرائیل، رژیم صهیونیستی و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر آن را به باد تمسخر گرفتند.

العالمداغهای مجازی

ناظران حمله موشکی به دیمونا را واکنش رعد آمیزی در سطح هسته ای دانستند که شادی صهیونیست ها را که به حمله به تاسیسات نطنز افتخار می کردند، از بین برد. تبعات شلیک موشک به سوی تاسیسات اتمی دیمونا نیز بر روحیه صهیونیست هایی که در اولین لحظات از هدف گیری نطنز خوشحال بودند تاثیر گذاشت و شادی آنها را به کابوسی تبدیل کرد که دنبالشان بوده و خواب را بر آنان حرام کرده است.

"صالح النعامی" نویسنده سیاسی گفت: بسیاری از ژنرال های بازنشسته اسرائیلی و تحلیلگران سرشناس اسرائیل درست مانند بنیامین نتانیاهو و وزیر جنگ و رئیس ستادش معتقدند قدرت اقدام نظامی گسترده علیه تاسیسات هسته ای ایران را که به محدود کردن یا انهدام آن بیانجامد ندارند.

ارتش صهیونیستی به شلیک موشک اعتراف و ادعا کرد موشکی که به تاسیسات اتمی دیمونا در منطقه النقب شلیک شد، بدون تلفات بود و این موشک به سوی جنگنده های اسرائیلی که عمق سوریه را هدف قرار می دادند، شلیک شد اما با انحراف از هدفش اشتباها در نزدیکی دیمونا اصابت کرد.

اما برخی رسانه های عبری، ایران را مسئول شلیک موشک دانسته و از شکست سامانه هوایی اسرائیل در مقابله با آن سخن گفتند و اینکه تجهیزات دفاع هوایی در اطراف دیمونا از هفته ها قبل بخاطر ترس از نگرانی انتقام ایران پس از خرابکاری و انفجار در تاسیسات هسته ای نطنز، در آماده باش کامل بوده است.

رسانه های اسرائیلی خاطرنشان کردند که این حادثه در اوج تنش ایران و اسرائیل پس از حمله به تاسیسات نطنز رخ داده و آن را اولین هشدار از سوی دشمنان رژیم صهیونیستی دانستند.

روزنامه واشنگتن پست آمریکا نیز نوشت انفجار در نزدیکی راکتور دیمونا بیانگر دست داشتن احتمالی ایران در آن است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که ایران در سوریه قدرت دارد و پس از حمله به تاسیسات هسته ای نطنز تهدید به انتقام کرد.

پایگاه میدل ایست نیز نوشت: اشاره غیر مستقیم نتانیاهو به مسئولیت تل آویو در حمله به نطنز ، ایران را به واکنش واداشته است.

پربیننده ترین خبرها