گزارش الاخبار از درهم شکستن خط دفاعی دوم ائتلاف سعودی در مارب به دست ارتش یمن

گزارش الاخبار از درهم شکستن خط دفاعی دوم ائتلاف سعودی در مارب به دست ارتش یمن
چهارشنبه 8 ارديبهشت 1400 - 11:53

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پس از پیشروی دو هفته قبل به سمت مرکز استان مأرب و تسخیر خطوط دفاعی نیروهای ائتلاف و دولت مستعفی یمن، حالا موفق شده اند خط دفاعی جدید و دوم این نیروها را نیز درهم بشکنند.

العالم- یمن

به گزارش العالم به نقل از الاخبار، با سقوط اولین خط دفاعی در حومه شهر مأرب، نیروهای دولت مستعفی "عبد ربه منصور هادی" اقدام به ایجاد خط دفاعی جدیدی کرده‌اند که از بلندی‌های "البس" و اطراف "المصاریه" در غرب مأرب آغاز شده و تا منطقه "المیل" در شمال شرقی شهر امتداد دارد. با این حال، خط دفاعی جدید نیروهای هادی در برابر حملات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بسیار دوام نیاورد و این نیروها توانسته‌اند بلندی‌های البس را که "الحرضه" نیز نامیده می‌شود، محاصره کنند و کنترل کامل "التومه العلیا" را در دست بگیرند.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن همچنین موفق شده‌اند خط دفاعی جدید نیروهای ائتلاف و هادی را در چند منطقه بشکافند و در سایه این تحولات، شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی-اماراتی، برای دومین بار طی دو هفته اخیر، خط دفاعی دیگری ایجاد کرده‌اند.

منابع محلی در این‌باره تصریح کردند، نیروهای وابسته به ائتلاف برای احداث یک خط دفاعی در اطراف محله‌های غربی و شمال غربی مأرب، بولدوزرهای نظامی در این منطقه وارد کرده‌اند و همچنین در امتداد مناطق نزدیک به المیل، در اطراف هتل "استانبول" در 3 کیلومتری محله‌های شمال غربی مأرب و مقر فرماندهی منطقه نظامی سوم خندق‌های بزرگی حفر کردند.

طبق این گزارش، خط دفاعی سوم تا غرب بیمارستان "الهیئه" در نزدیکی محله‌های "الجفینه" در غرب شهر مأرب امتداد دارد و نیروهای دولت مستعفی منصور هادی در غرب منطقه فرماندهی سوم خاکریزهای بزرگی از سمت شمال غرب شهر مأرب ایجاد کرده‌اند.

در واقع، ساخت خط سوم دفاعی پس از ساخت خط دوم به معنای گسترش دامنه نبرد به سمت شهر است. از سوی دیگر، نیروهای صنعاء تجهیزات نظامی را در جبهه "البلق القبلی" مستقر و از دو محور به مواضع نیروهای دولت مستعفی، که از حمایت شبه‌نظامیان حزب سلفی "الاصلاح" و عناصر گروه تروریستی القاعده در منطقه "الاریالات" برخوردارند، حمله کرده‌اند.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن حمله‌ای دیگر به طرف جاده اصلی که شهر مأرب را به "صرواح" متصل می‌کند، صورت داده‌اند و به‌رغم تلاش نیروهای منصور هادی برای ایستادگی در برابر این حمله، نیروهای صنعاء در مناطق باقی‌مانده در رشته‌ کوه‌های "البلق القبلی" پیشروی محدودی داشته‌اند.

به گفته برخی منابع در قبایل مأرب، نیروهای منصور هادی، که مجهز به تسلیحات متعدد بودند،به مناطق شرقی "الطلعه الحمراء" حمله کرده‌اند ولی ارتش و کمیته‌های مردمی بعد از درگیری چند ساعته با آنها، با ایجاد کمین برای دشمن در خط صرواح توانستند ده‌ها تن از مهاجمان را به هلاکت رسانده و 5 دستگاه خودروی نظامی آن‌ها را منهدم کند.

این روزنامه همچنین نوشت که نیروهای دولت مستعفی عبد ربه منصور هادی طی روزهای گذشته در جریان درگیری‌ها در جبهه‌های مأرب، متحمل تلفات انسانی گسترده‌ای شده و شماری از فرماندهان نظامی عالی‌رتبه‌شان را از دست داده‌اند.

برخی ناطران معتقدند که افزایش تلفات انسانی در میان فرماندهان عالی‌رتبه نظامی دولت منصور هادی نشان‌دهنده درگیری‌ها میان گروه مورد حمایت امارات و حزب الاصلاح است.

پربیننده ترین خبرها