بالاخره بن سلمان به عرب بودن حوثی ها اعتراف کرد!

بالاخره بن سلمان به عرب بودن حوثی ها اعتراف کرد!
پنج‌شنبه 9 ارديبهشت 1400 - 09:48

محمد بن سلمان روز سه شنبه در مصاحبه با رسانه های رسمی سعودی ضمن بررسی مسائل داخلی،منطقه ای و بین المللی و موضع‌گیری های عربستان، جمله ی قابل توجهی در قالب درخواست از صنعا برای پذیرش ابتکار سعودی جهت توقف جنگ یمن گفت و در آن "خوی و منش یمنی عربیِ حوثی ها" را مورد تاکید قرار داد.

العالمكشكول

در اینجا بر آن نیستیم تا دلائل روی آوردن ولی عهد سعودی به این لحن دیپلماسی نرم درباره حرکت انقلابی یمن بررسی کنیم زیرا بن سلمان به عدم انعطاف پذیری در مواضع منطقه ای و به ویژه جنگ یمن و جنبش انصارالله و لحن برتری جویانه وی با ملت یمن مشهور است و بر کسی نیز پوشیده نیست اما می خواهیم کمی درباره خوی و منش یمنی و عربی درنگ کنیم.

بی تردید شخصی که گروهی را عربی توصیف می کند یعنی این واژه برایش با ارزش است در غیر این صورت این گروه را به این صفت نمی خواند .اما آیا بن سلمان واقعا معنی عربی گرایی را می داند آیا در ستایش انصارالله صداقت دارد و به عرب بودن یمنی ها احترام می گذارد؟ همان تحلیل و همان سوال ها را درباره منش یمنی انصارالله که بن سلمان به کار برده بار دیگر تکرار می کنیم.

بدون شک بن سلمان در مدح جنبش انصار الله و خوی و منش یمنی و عربی صداقت ندارد زیرا بن سلمان و مسئولین بلند پایه سیاسی و نظامی عربستان و رسانه های آنها هنوز جنبش انصارالله را شبه نظامیان وابسته به ایران می دانند و این صفت هرگونه ارتباط با عربی و یمنی بودن را از انصارالله جدا میسازد از اینرو بن سلمان با طوفان قاطعیت در صدد نجات یمن از این شبه نظامیان غیر عربی و غیر یمنی برآمد.

بدون شک بن سلمان هرگز معنای عربی گرایی را نمی داند زیرا اگر می دانست به مردم اصیل و عرب یمن احترام می گذاشت و در طول 6 سال،بیش از 2500 بار حمله نمی کرد و میلیون ها تن موشک و بمب را بر سر کودکان، زنان و مردان فرو نمی ریخت و در هر ده دقیقه یک کودک عرب یمنی از گرسنگی نمی مرد و بزرگترین فاجعه انسانی در تاریخ معاصر یمن عربی را مرتکب نمی شد و بیش از 20 میلیون یمنی عرب را به دلیل محاصره زمینی و دریایی و هوایی گرسنه نگاه نمی داشت و زیر ساخت های عربهای یمن را منهدم و مهدها ،مدارس ،دانشگاه ها ،کارخانه ها،کارگاه ها، مزارع و پل های آنان را ویران و عروسی ها را به عزا تبدیل نمی کرد و سوگواران را نمی کشت.

کسی که عربی گرایی را با ارزش می داند به این روش غیر انسانی با اصلیت عربها برخورد نمی کند زیرا یمن اصالتا عرب بوده و قبائل عربی از یمن به سایر مناطق جزیره العرب پراکنده شدند بنابراین کسی که باید عرب بودنش ثابت شود یمنی ها نیستند بلکه دیگران هستند.

اکنون بن سلمان پس از 6 سال از سریال ناکامی بی وقفه برای به زانو درآوردن عربهای اصیل، تحفه عرب بودن یمنی ها را آورده در حالی که آنان به این گواهی نیاز ندارند زیرا اگر بن سلمان به عربی بودن احترام می گذاشت به تجاوز و محاصره عربهای اصیل پایان می داد نه عربهای یمن را برای منافع رژیم صهیونیستی ذبح کند .برای یمنی ها سخنان بزرگان عرب بس ، که دهان به دهان خطاب به بن سلمان که به عرب بودن یمنی ها شک دارد گفته شده ، اگر یمنی ها عرب نیستند پس چه کسی عرب است ؟

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها