روسیه پایگاه دریایی طرطوس خود در سوریه را توسعه می دهد

روسیه پایگاه دریایی طرطوس خود در سوریه را توسعه می دهد
چهارشنبه 15 ارديبهشت 1400 - 20:15

روسیه پایگاه طرطوس ویژه پشتیبانی دریایی در سوریه را توسعه می دهد.

العالم ـ سوریه

به گزارش خبرگزاری تاس، پایگاه پشتیبانی دریایی طرطوس متعلق به نیروی دریایی روسیه در سوریه در سال ۲۰۲۲ به امکانات جدید از جمله جرثقیل شناور برای تعمیر و نگهداری ناوها و زیردریایی ها مجهز می شود.

یک مقام صنایع دفاعی روسیه در این باره گفت که اکنون در پایگاه پشتیبانی و تعمیر و نگهداری طرطوس روسیه در سوریه، کار سرویس دهی و تعمیر ناوها توسط پرسنل یک گروه سیار شرکت کشتیرانی روسی انجام می شود.

اما امکانات این شرکت در سال آینده توسعه می یابد و می تواند به تعمیر و نگهداری ناوهای و زیردریایی های بزرگ بپردازد.

به گزارش ایرنا، روسیه در بهمن ماه سال ۱۳۹۵ موافقت نامه بهره برداری ۴۹ ساله از پایگاه دریایی طرطوس سوریه را در چارچوب همکاری دفاعی با این کشور امضا کرد.

براساس این توافق، نیروی دریایی این کشور اجازه گسترش و تجهیز پایگاه دریایی طرطوس را برای استقرار ناوهای بزرگ دارد.
مطابق مفاد قرارداد، اگر یکی از طرف های امضا کننده پیش از پایان مدت ۴۹ ساله با تمدید آن مخالفت نکند، این سند خودکار برای ۲۵ سال دیگر اعتبار می یابد.
مطابق توافق، روسیه محافظت از مرزهای دریایی پایگاه طرطوس و محدوده ساحلی سوریه را برعهده دارد و همچنین اجازه استقرار هر نوع تسلیحات و تجهیزات دفاعی و ارائه خدمات به ناوهای خود را کسب کرده است.
امضای این توافقنامه در چارچوب تقویت یگان دریایی روسیه در دریای مدیترانه صورت گرفت که در اجرای عملیات ضد تروریستی در سوریه در سالهای اخیر شرکت داشته است.
مقام های روسیه برای تامین امنیت مدیترانه اهمیت زیادی قائل هستند.
اکنون روسیه با استفاده از پایگاه طرطوس ناوهای جنگی و کشتی پشتیبانی در مدیترانه دارد که هر یگان پس از پایان ماموریت با ناوهای دیگری جایگزین می شود و به این ترتیب ناوگروه روسی همیشه با ماموریت دفاع از سواحل سوریه در این پهنه آبی مستقر است.
روسیه علاوه بر پایگاه طرطوس یک پایگاه نظامی دیگر نیز در منطقه حمیمم سوریه دارد و یک اسکادران هواپیما در آن مستقر کرده است.

پربیننده ترین خبرها