پخش فریادهای استغاثه از بلندگوهای مسجدالاقصی + فیلم

پخش فریادهای استغاثه از بلندگوهای مسجدالاقصی + فیلم
دوشنبه 20 ارديبهشت 1400 - 17:00

بلندگوهای مسجدالاقصی در حال پخش فریادهای کمک از همه مردم فلسطین در سراسر این کشور برای دفاع از قدس است.

العالم - فسطین اشغالی

در سایه تداوم حمله نظامیان صهیونیست به نمازگزاران و تحصن‌کنندگان فلسطینی در مسجد الاقصی که از صبح امروز تشدید شده و تاکنون به زخمی شدن صدها فلسطینی منجر شده، شاهدان عینی تصاویری از پخش شدن ندای استغاثه از بلندگوهای این مکان مقدس منتشر کردند.

۱

بلندگوهای مسجدالاقصی ندای استغاثه‌ این مسجد را پخش کرد و در آن از همه مردم فلسطین از کرانه باختری تا نوار غزه و سراسر این کشور خواست تا به حالت آماده‌باش درآیند و برای دفاع از مسجدالاقصی وارد عمل شوند و به یاری قدس بشتابند.

بر اساس این گزارش در پی درگیری‌های شدید امروز در صحن‌ها و بخش‌های مختلف مسجد‌ الاقصی، در هنگام ظهر، کمی وضعیت آرام شد. به گفته شاهدان در هنگام نماز ظهر، اشغالگران از ورود شمار زیادی از جوانان فلسطینی که قصد داشتند در مسجدالاقصی نماز خود را ادا کنند، جلوگیری کردند و آنها ناگزیر شدند تا نماز خود را در خیابان‌های منتهی به مسجدالاقصی بخوانند.

این در حالی است که به گفته شاهدان عینی، از بلندگوهای مسجدالاقصی، برای حمایت و دفاع از این مکان مقدس درخواست کمک می‌شود.

۳

یکی دیگر از کاربران فعال در توئیتر با بازنشر تصاویری از مسجدالاقصی نوشت که پس از ۲۰ سال، برای نخستین بار فریادهای استغاثه مسجدالاقصی بلند شد.

جنبش‌های جوانان و نیروهای ملی و اسلامی در سراسر فلسطین نیز برای برگزاری راهپیمایی سراسری در شهرهای مختلف کرانه باختری و یاری به قدس و محکومیت جنایات اشغالگران در صحن‌های مسجدالاقصی فراخوان داده‌اند.

نظامیان صهیونیست از صبح امروز مصادف با ۲۸ ماه مبارک رمضان، با حمله به صحن‌های مختلف مسجدالاقصی، آن را به یک میدان جنگ تبدیل کردند و ضمن محاصره آن، با استفاده از بمب‌های صوتی، گاز‌‌ اشک‌آور، گلوله‌های پلاستیکی و حتی فلزی، نمازگزاران و تحصن‌کنندگان در این مکان مقدس را هدف قرار دادند.

فارس

پربیننده ترین خبرها