مخالفت اشغالگران صهیونیست با ابتکارهای مصر درباره آتش بس

مخالفت اشغالگران صهیونیست با ابتکارهای مصر درباره آتش بس
جمعه 24 ارديبهشت 1400 - 21:36

برخی منابع مصری از تمدید ماموریت هیات امنیتی مصر در تل آویو تا شامگاه جمعه برای دست یافتن به توافق آتش بس در اراضی فلسطینی خبر داند.

العالم - مصر

این منابع در گفت وگو با العربی الجدید از مخالفت مقامات اشغالگر صهیونیستی با پیشنهاد مصر درباره آتش بس تدریجی خبر داند. این در حالی است که رژیم صهیونیستی شرط کرده چندین بار حمله هوایی به نوار غزه داشته باشد بدون اینکه گروههای مقاومت واکنشی نشان دهند و به دنبال آن آتش بس اعلام شود. این موضوع با مخالفت گروههای مقاومت فلسطین مواجه شد.

این منابع اعلام کردند دولت مصر از طریق هیات حاضر در تل آویو پیامی به رژیم اسرائیل داده مبنی بر اینکه شماری از کشورهای عربی توانایی ادامه نقش میانجی گری و تشویق فلسطین به آتش بس را ندارند.

این منابع افزود به دلیل خشم مردم کشورهای عربی نوعی نگرانی وجود دارد و گزارش های مراکز حاکمیتی از نتیجه ادامه وضعیت غزه و اراضی اشغالی در سایه افزایش همدردی با جنبش های مقاومت و در راس آن حماس موجب ناخرسندی دوستان اسرائیل می شود.

این منابع احتمال داند با توجه به افزایش بحران های داخلی اسرائیل و ترس دولت نتانیاهو از آغاز انتفاضه جدید، پیش از صبح شنبه توافق آتش بس منعقد شود.

پربیننده ترین خبرها