قالیباف در گفتگوى تلفنى با رئیس مجلس لبنان:

مجالس کشورهاى اسلامى و سازمان­هاى بین المللى باید از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنند

مجالس کشورهاى اسلامى و سازمان­هاى بین المللى باید از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنند
دوشنبه 27 ارديبهشت 1400 - 10:04

رئیس مجلس در گفتگو تلفنی با رئیس مجلس لبنان تاکید کرد که مجالس کشورهاى اسلامى و سازمان­هاى بین المللى مى خواهیم تا از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنند.

العالم _ ایران/سیاسی

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شوراى اسلامى عصر امروز یکشنبه (۲۶ اردیبهشت ماه) طى تماس تلفنى با نبیه برى رئیس مجلس لبنان، درخصوص تحولات اخیر فلسطین و قدس شریف به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.
قالیباف در ابتداى این تماس تلفنى، ضمن تبریک عید سعید فطر، به جنایات اخیر رژیم صهیونیستى در تهاجم به غزه و مسجدالاقصى اشاره کرد و گفت: جنایات اخیر صهیونیست­ها در تهاجم به غزه و قتل کودکان و زنان فلسطینى و بمباران مراکز درمانى و رسانه­اى را قویاً محکوم مى­کنیم.
رئیس مجلس شوراى اسلامى در بخش دیگرى از سخنان خود ضمن محکوم کردن بمباران غزه توسط مزدوران صهیونیست، افزود: جمهورى اسلامى ایران ضمن ابراز انزجار از این جنایات غیر انسانى، اقدامات این رژیم کودک­کش در ممانعت از امداد رسانى کادر درمان به مجروحان فلسطینى را که در زمره جنایت جنگى قلمداد مى­‌شود، به شدت محکوم مى کند و از مجالس کشورهاى اسلامى و سازمان­هاى بین المللى مى خواهیم تا از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنند.
قالیباف در پایان این گفتگوى تلفنى نقش مقاومت فلسطینى و مقاومت در منطقه را در مقابله با تجاوزات و اقدامات توسعه طلبانه رژیم جعلى اسرائیل ستود و افزود: صهیونیست‌ها فقط زبان قدرت و مقاومت را مى فهمند و اگر مقاومت نبود آنها به نسل کشى خود در فلسطین به طور بى شرمانه ادامه مى ­دادند.
نبیه برى، رئیس مجلس لبنان نیز در این مکالمه تلفنى با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستى در روزهاى اخیر گفت: اتفاقات امروز دیگر جنگ میان رژیم صهیونیستى و کشورهاى عربى نیست بلکه جنگ نظامى با مردم غزه از یک سو و جنگ مردم فلسطین در درون سرزمین‌­هاى اشغالى با این رژیم غاصب است.
وى افزود: از 73 سال پیش تاکنون اشغالگرى صهیونیست­ها و مقاومت مردم فلسطین ادامه دارد و ملت فلسطین سرانجام با وحدت، مقاومت و ایمان به پیروزى خواهند رسید و حقانیت خود را نشان خواهند داد.
رئیس مجلس لبنان در ادامه این گفتگوى تلفنى ، ضمن قدردانى از مواضع جمهورى اسلامى ایران در حمایت از آرمان مردم مظلوم فلسطین گفت: وضع نابسامان داخلى در رژیم صهیونیستى و بن بست سیاسى نتانیاهو باعث شده تا وى به اقدامات جنایتکارانه فعلى دست بزند.
نبیه برى با انتقاد از عادى سازى روابط برخى کشورهاى عربى با رژیم صهیونیستى گفت: آنها سعى مى­کنند تا با حمایت­‌هاى خود، ننگ بر چهره رژیم صهیونیستى را پاک کنند اما هرگز موفق نخواهند شد.

پربیننده ترین خبرها