توافق هفت کشور صنعتی جهان برای توقف سرمایه‌گذاری در معادن زغال‌سنگ

توافق هفت کشور صنعتی جهان برای توقف سرمایه‌گذاری در معادن زغال‌سنگ
شنبه 1 خرداد 1400 - 07:58

توافق اعضای گروه هفت برای مقابله با گرمایش زمین اتخاذ شده است.

العالم - جهان

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از رویترز، هفت کشور پیشرفته جهان تصمیم به توقف سرمایه‌گذاری در صنعت استخراج معادن زغال‌سنگ در جهان گرفتند.

این تصمیم به منظور کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای و مبارزه با گرمایش زمین اتخاذ شده است.

اعضای گروه هفت شامل آمریکا، انگلستان، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا و ژاپن به همراه اتحادیه اروپا، همچنین اعلام کرده‌اند که سرمایه‌گذاری بین‌المللی در طرح‌های نیروگاه‌های برقی بدون تجهیزات جمع‌آوری گازهای گلخانه‌ای باید متوقف شود.

تنها شمار اندکی از کشورهای جهان در نیروگاه‌های برقی از تجهیزات جمع‌آوری گازهای گلخانه‌ای استفاده می‌کنند.

بر اساس توافق اقلیمی پاریس که در سال ۲۰۱۶ امضا شد، جامعه جهانی متعهد شده که تولید گازهای گلخانه‌ای را به حدی کاهش دهد که تا پایان قرن حاضر رشد گرمایش زمین بیشتر از ۱.۵ درجه سانتی‌گراد نسبت به دوران پیشاصنعتی نباشد.

بسیاری از کشورهای غربی متعهد شده‌اند تا سال ۲۰۵۰ انتشار گازهای گلخانه‌ای مانند دی‌اکسید کربن را به صفر برسانند. این بدان معناست که گازهای گلخانه‌ای تولید شده توسط این کشورها در حدی خواهد بود که توسط عوامل طبیعی قابل جذب باشد و در نتیجه وارد جو زمین نشود.

به تازگی آژانس بین‌المللی انرژی گزارش داد حتی اگر این کشورها تولید گازهای گلخانه‌ای را به صفر برسانند، باز هم تولید این گازها توسط دیگر کشورها در سال ۲۰۵۰ حدود ۲۲ میلیارد تن خواهد بود و در پایان قرن، میزان گرمایش زمین ۲.۱ درجه نسبت به دوران پیشاصنعتی افزایش خواهد یافت.

هم‌اکنون سالانه حدود ۳۴ میلیارد تن گازهای گلخانه‌ای در جهان تولید می‌شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها