نماینده فلسطین در سازمان ملل از بیانیه شورای امنیت انتقاد کرد

نماینده فلسطین در سازمان ملل از بیانیه شورای امنیت انتقاد کرد
يکشنبه 2 خرداد 1400 - 12:43

" ریاض منصور " نماینده فلسطین در سازمان ملل به شدت از بیانیه شورای امنیت بین الملل در خصوص تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه و بیت المقدس انتقاد کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش خبرگزاری فلسطینی "وفا"، ریاض منصور در همین رابطه گفت : ما به بیانیه ای که از ملت فلسطین حمایت نمی کند، نیازی نداریم .

وی افزود: ما پس از توقف تجاوز علیه ملت فلسطین هیچ نیازی به صدور بیانیه از سوی شورای امنیت نمی بینیم. بیانیه ای که از فلسطینیان در مسجد الاقصی و بیت المقدس و محله شیخ جراح و سایر سرزمین های اشغالی حمایتی به عمل نیاورده است.

ریاض منصور گفت: بسیاری از دوستان در شورای امنیت خواستار مطرح شدن برخی از مسائل بودند اما ما بر این امر اصرار و پافشاری کردیم که هیچ گونه موضوعی که برای آرمان فلسطین و نیروهای فلسطینی آزاردهنده است، مطرح نشود.

این اظهارات نماینده فلسطین در سازمان ملل در واکنش به فراخوان دیروز (شنبه) شورای امنیت صورت گرفت که طی آن خواستار پایبندی کامل به آتش بس میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی شد.

شورای امنیت دیروز به اتفاق آراء از فلسطینی ها و رژیم صهیونیستی خواست تا به آتش بس به طور کامل پایبند بمانند و بر لزوم ارائه کمک های بشردوستانه به غزه تاکید کرد.

شورای امنیت در دوران برقراری جنگ و تنش میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی چهار نشست برقرار کرد اما به دلیل اعتراض آمریکا در هر چهار جلسه در صدور بیانیه ناکام ماند.

نظامیان اشغالگر صهیونیست از دوشنبه ۲۰ اردیبهشت حملات و تجاوزهای وحشیانه خود علیه باریکه غزه و فلسطینی‌ها را شروع کردند.

وزارت بهداشت فلسطین مستقر در نوار غزه روز جمعه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در این حملات ۲۴۸ تن را به شهادت رساند.

برپایه این گزارش، از این تعداد، ۶۶ نفر کودک، ۳۹ نفر زن و ۱۷ نفر سالخورده بودند.

همچنین در ۱۲ روز حملات صهیونیستها به غزه یکهزار و ۹۱۰ فلسطینی ساکن نوار غزه نیز زخمی شدند.

گروه های مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به ادامه تجاوزهای صهیونیست ها و حملات به غزه، اقدام به موشک باران سرزمین‌های اشغالی کردند که به دنبال آن ۱۲ صهیونیست کشته شدند.

کابینه رژیم صهیونیستی پس از ۱۲ روز ناتوانی در متوقف کردن حملات موشکی گروه های مقاومت در غزه، پنجشنبه شب در یک نشست ۳ ساعته به طور اجماع با آتش بس موافقت کرد.

این آتش بس از ساعت ۲ بامداد روز جمعه، میان گروه های فلسطینی و رژیم صهیونیستی برقرار شد و ملت فلسطین پیروزی مقاومت را جشن گرفتند.

پربیننده ترین خبرها