تشکیل یگان امنیتی جدید سعودی برای محاصره مخالفان

تشکیل یگان امنیتی جدید سعودی برای محاصره مخالفان
يکشنبه 9 خرداد 1400 - 13:37

برخی منابع از اقدام جدید آل سعود مبنی بر ایجاد یک واحد امنیتی برای تشدید سرکوب‌گری‌ و محاصره مخالفان خبر دادند.

العالم - عربستان سعودی

به گزارش سعودی لیکس، یک منبع سعودی فاش کرد که «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی یک واحد امنیتی جدید ایجاد کرده تا نفوذ مخالفان در خارج از عربستان را کنترل کند.

این منبع به وب سایت سعودی لیکس اعلام کرد که یک واحد امنیتی جدید در چارچوب دستگاه امنیتی دولت ، که مستقیماً به بن سلمان وابسته است، تأسیس شده است.

این منبع تصریح کرد: هدف از تشکیل این واحد امنیتی آن است که همه کسانی را که از داخل عربستان با مخالفان خارج از کشور ارتباط برقرار می‌کنند تحت تعقیب قرار داده و از هرگونه فعالیت آنها جلوگیری کند.

بر اساس گزارش این منبع، بن سلمان از نفوذ روزافزون مخالفان در خارج و تهدید جدی که حکومت استبدادی او را تهدید می‌کند، عمیقاً ترسیده است.

همان منبع تأکید کرد که بن سلمان از همه روشهای نظارت و جاسوسی برای محاصره نفوذ مخالفان و روابط آنها در داخل عربستان استفاده می‌کند.

مقامات سعودی اخیرا 12 نفر از فعالان سعودی بازداشت کردند. «سعید بن ناصر الغامدی»، دانشگاهی مخالف سعودی تأکید کرد که کمپین جدید مقامات سعودی بسیاری از فعالان را به دلیل فعالیت‌های حقوق بشر و ارتباط آنها با فعالان خارج از کشور هدف قرار داده است.

الغامدی تاکید کرد که مقامات سعودی در تلاشند شایعه‌ای درباره ارتباطات این فعالان با فعالان خارجی منتشر کنند، اتهاماتی که معمولاً طی سال‌های گذشته تکرار شده است.

وی در ادامه افزود: تعداد کسانی که با فعالان سعودی خود در خارج از کشور ارتباط برقرار می‌کنند بیش از تصور مقامات سعودی است.

فعالان و مخالفان سعودی در خارج از عربستان سپتامبر گذشته، یک حزب سیاسی مخالف با نام حزب «التجمع الوطنی» برای به چالش کشیدن سرکوب شدید مخالفان در عربستان تاسیس کردند.این حزب اولین بلوک سیاسی عمومی است که در زمان سلطنت «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان و پسرش محمد بن سلمان علیه مقامات سعودی تشکیل شد. هدف از تشکیل این حزب تغییر نظام پادشاهی در این کشور و جایگزین کردن آن با یک حکومت مردم سالار و دموکراتیک است.

دهها فعال و سیاستمدار سعودی تبعید شدند، اما مقامات سعودی آنها و خانواده‌های آنها را حتی در خارج از کشور تحت تعقیب قرار داده و هرگونه ارتباط با آنها را ممنوع می‌کنند.

عربستان پرونده سیاهی در مقوله حقوق بشر دارد و در طول سالهای گذشته گزارش‌های متعددی از اعدام‌های فراقانونی، شکنجه، بازداشت‌های خودسرانه، ناپدید شدن قهری، بازداشت فعالان سیاسی و حقوق بشری و سرکوب خواسته‌های مشروع اقلیت‌های دینی در داخل عربستان به بیرون درز کرده است. هیچ یک از اقشار جامعه سعودی نمی‌توانند از کمپین بازداشت و سایر مجازات‌های رژیم آل سعود تحت حکمرانی ملک سلمان و پسرش در امان باشند . سرکوب‌گری در عربستان تشدید شده به ویژه اینکه مقامات عربستان بسترسازی‌های لازم جهت جاسوسی از مخالفان در داخل و خارج کشور را به روش‌های مختلف از جمله در فضای مجازی و ایجاد نهادهای جدید برای جاسوسی فراهم کرده‌اند.

تسنیم

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها