سلطان عمان پیروزی بشار اسد در انتخابات را تبریک گفت

سلطان عمان پیروزی بشار اسد در انتخابات را تبریک گفت
يکشنبه 9 خرداد 1400 - 19:44

سلطان عمان روز یکشنبه در پیامی، پیروزی بشار اسد در انتخابات ریاست جمهوری سوریه را تبریک گفت.

العالم _ سوريه

«هیثم بن طارق» سلطان عمان در پیامی به «بشار اسد» پیروزی وی در انتخابات اخیر ریاست جمهوری این کشور را تبریک گفت.

سلطان عمان در این پیام، تبریکات و آرزوهای صمیمانه خود را برای رئیس جمهور سوریه داشته و برای بشار اسد در ادامه راه رهبری ملت سوریه و در مسیر تحقق آرزوهای این کشور آرزوی موفقیت و پیروزی کرد.

سوریه چهارشنبه هفته گذشته (پنجم خرداد ماه) شاهد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بود، انتخاباتی که در نهایت به پیروزی بشار اسد رئیس جمهور سابق این کشور انجامید.

انتخابات سوریه واکنش‌هایی را به همراه داشت، از پیام‌های تبریک تا درخواست برای اعمال تحریم‌های جدید علیه سوریه توسط تعدادی از نمایندگان کنگره آمریکا و تمدید تحریم‌ها علیه سوریه از سوی اتحادیه اروپا برای یک سال دیگر.

پیش از برگزاری این انتخابات برخی از کشورهای غربی اقدام به صدور بیانیه‌هایی در این زمینه کردند که فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه در واکنش به صدور این بیانیه‌ها گفت، این بیانیه‌ها نشان می‌دهد آنها در این دنیا زندگی نمی‌کنند؛ تنها مردم سوریه تصمیم‌گیرنده درباره آینده خود هستند.

روز چهارشنبه پنجم خرداد ماه انتخابات ریاست جمهوری در سوریه برگزار و در نهایت «حموده صباغ» رئیس پارلمان سوریه،‌ بامداد جمعه هفتم خرداد ماه اعلام کرد که بشار اسد با بیش از ۹۵ درصد آرا (۱۳ میلیون و ۵۴۰ هزار و ۳۶۰ رای) در انتخابات ریاست جمهوری این کشور پیروز شده است. براساس اعلام رئیس پارلمان سوریه ۱۴ میلیون و ۲۳۹ هزار شهروند سوریه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور شرکت کردند که معادل ۷۸ درصد از تمامی واجدان شرایط شرکت در انتخابات بوده است.

پس از پیروزی اسد، مردم سوریه در شهرهای مختلف از جمله لاذقیه، جبله، حلب، حمص و... به خیابان‌ها آمده و به جشن و پایکوبی پرداختند.

فارس

پربیننده ترین خبرها