تماس تلفنی وزیر خارجه آمریکا با همتای عمانی

تماس تلفنی وزیر خارجه آمریکا با همتای عمانی
جمعه 14 خرداد 1400 - 22:24

خبرگزاری رسمی عمان خبر داد که وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با همتای عمانی خود درباره مهم‌ترین مسائل منطقه و جهان از جمله مسائل یمن و فلسطین گفت‌وگو کرد.

العالم - آمریکا

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با «بدر بن حمد بن حمود البوسعیدی» همتای عمانی خود درباره روابط دو جانبه میان دو کشور گفت‌وگو و بر همکاری دو کشور در زمینه‌های مختلف به منظور دستیابی به منافع مشترک تاکید کرد.

دو طرف همچنین درباره پایداری آتش‌بس در سرزمین‌های اشغالی و بسیج حمایت‌ها برای بازسازی نوار غزه و تلاش‌ها برای تحقق صلح در خاورمیانه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

درباره مساله یمن نیز وزیر خارجه آمریکا از تلاش‌های عمان در حمایت از فرستاده ویژه آمریکا به یمن و فرستاده ویژه سازمان ملل قدردانی کرد.

دو طرف همچنین بر اهمیت بیشتر شدن تلاش‌ها برای رسیدن به توقف جنگ و عملیات نظامی تاکید کردند و گفتند که لازم است که فضا برای راه حل‌های مسالمت آمیز بین طرف‌های جنگ از طریق مذاکره و گفت‌وگوی مستقیم فراهم شود.

وزیران خارجه آمریکا و عمان بر اهمیت اولویت بخشی به ورود کمک‌های بشردوستانه و حیاتی برای ملت یمن به این کشور و تحقق آرمان‌های ملت یمن در دستیابی به امنیت، ثبات، وحدت ملی و تمامیت ارضی تاکید کردند.

دو طرف همچنین درباره پاره‌ای از مسائل مورد اهتمام دو کشور در منطقه و جهان به بحث و تبادل نظر پرداختند و بر اهمیت همکاری دوجانبه و بین المللی در مبارزه با کرونا و تامین عادلانه واکسن برای همه ملت‌ها تاکید کردند.

پربیننده ترین خبرها