تحلیل نشریه آمریکایی فارین پالیسی از چرخش کشورهای عربی بسوی سوریه

تحلیل نشریه  آمریکایی فارین پالیسی از چرخش کشورهای عربی بسوی سوریه
شنبه 15 خرداد 1400 - 11:13

نشریه فارین پالیسی با انتشار تحلیلی از علل چرخش کشورهای عربی به سوی سوریه گزارش کرده که این کشورها درحال لابی با واشنگتن در این زمینه هستند.

العالم ـ سوریه

نشریه آمریکایی فارین پالیسی در گزارش خود فاش کرده که کشورهای عرب درحال لابی با واشنگتن برای دستیابی به راهی جهت کاهش تحریم ها علیه دمشق هستند.

این نشریه آمریکایی مدعی شده که هدف کشورهای عرب از نزدیکی به سوریه و برداشتن تحریم ها علیه دمشق، قطع نفوذ ایران در این کشور است و برای معامله با دولت دمشق در این جهت، حاضر شده اند هزینه های بازسازی سوریه را تقبل کنند.

فارین پالیسی در بخشی از این گزارش استدلال کرده که "تا چند سال پیش، اسد شخصیتی غیرقابل قبول در جهان عرب بود، اما اکنون شرایط او کاملاً بهبود یافته است".

این نشریه تخصصی که بنیانگذارش ساموئل هانتینگتون نظریه پرداز معروف آمریکایی است، در ادامه در حالی ادعا می کند که "کشورهای عربی به ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس با سوریه ابراز همدردی دارند" که توضیح نمی دهد چگونه کسانی که شاهد رنج یک ملت برای ۱۰ سال بوده اند، یکباره همدرد شده اند؟ آن هم کشورهایی که برای سرنگونی دولت قانونی سوریه، پول هنگفتی خرج و از گروه های تروریستی مخوفی مانند داعش ، القاعده و النصره و حتی ارتش آزاد حمایت کرده اند.

پربیننده ترین خبرها