درماندگی آمریکا در برابر ۱۵ هزار حمله سایبری علیه زیرساخت های این کشور

درماندگی آمریکا در برابر ۱۵ هزار حمله سایبری علیه زیرساخت های این کشور
دوشنبه 17 خرداد 1400 - 16:06

موج حملات سایبری آنچنان آمریکا را فراگرفته که وزیر انرژی این کشور اذعان کرد که هکرها توانایی از کار انداختن بخش‌های مختلف انرژی در این کشور را دارند.

العالم ـ آمریکا

تارنمای خبری واشنگتن اگزماینر گزارش داد: «جنیفر گرن هولم» (Jennifer Granholm) وزیر انرژی دولت بایدن اذعان کرده که بخش انرژی در شهرهای آمریکا هر لحظه با خطر هدف «حملات فلج» کننده سایبری مواجه اند.

توانایی هکرها برای از کارانداختن بخش انرژی آمریکا

واشنگتن اگزماینر در ادامه نوشت: وزیر انرژی آمریکا هشدار داد که هکرها و دشمنان از توانایی حملات سایبری در از کار انداختن بخش های مختلف انرژی دراین کشور را دارند.

این رسانه آمریکایی افزود: وزیر انرژی آمریکا هشدار داد که متخاصمان توانایی دست کاری کردن در سیستم های و بخش های انرژی آمریکا را داشته و حتی هم اکنون که ما در حال صحبت کردن هستیم هزاران حمله سایبری به بخش های مختلف انرژی در آمریکا در حال رخ دادن است.

شرکت های قربانی هکرها

بنابر گزارش واشنگتن اگزماینر، درحالی که گرن هولم، اشاره ای به ماجرای شرکت خط لوله «کلونیال پایپ لاین» بزرگترین انتقال دهنده سوخت در آمریکا، نکرده، اما از شرکت های انرژی در این کشور خواسته تا در صورتی که قربانی چنین حملاتی شدند، در برابر باج دهی به هکرها مقاومت کرده و از این کار اجتناب ورزند، چراکه این امر موجب اشتیاق بیشتر در انجام چنین حملات باج خواهانه سایبری خواهد شد.

این تارنمای خبری آمریکایی افزود: کلونیال پایپ لاین که به علت حمله سایبری خط لوله خود را تعطیل کرد، ناگزیر به پرداخت باج خواهی به مبلغ ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار شد.

وزیر انرژی آمریکا خواستار ارائه قانونی در این باره از سوی کنگره و رئیس جمهوری آمریکا شد.

درحالی وزیر انرژی آمریکا نسبت به توانایی هکرها در از کار انداختن بخش های مختلف انرژی دراین کشور اعتراف کرده که شبکه خبری سی ان ان ۱۵ خردادماه با انتشار گزارشی عنوان کرد؛ «آمریکا با همه گیری حملات سایبری باج افزاری مواجه است و شمار این حمله ها طی یکسال گذشته به بیش از هزاران مورد رسیده است».

درماندگی کاخ سفید در برابر ۱۵ هزار حمله سایبری علیه زیرساخت های آمریکا

رسانه خبری آمریکایی واشنگتن اگزماینر در ادامه خاطرنشان کرده، در سال گذشته میلادی بنابر تخمین کارشناسان، حداقل ۱۵ هزار حمله سایبری باج افزاری علیه زیرساخت های آمریکا رخ داده است.

سی ان ان ادامه داد: کاخ سفید از شرکت های آمریکایی خواسته است که تا پیش از آنکه آنها قربانی چنین حملات سایبری شوند، موارد امنیتی شبکه ای را خود اعمال کنند چون دولت فدرال به تنهایی قادر به انجام این کار نیست.

آشفتگی در آمریکا؟

این شبکه خبری آمریکایی افزود: حملات سایبری باج افزاری اخیر به خط لوله انتقال نفت «کلونیال پایپ لاین» ۱۷ اردیبهشت ماه – و شرکت آمریکایی «جی. بی. اس»، بزرگترین تامین کننده گوشت در جهان – ۱۰ خردادماه- باعث کاهش سوخت و بسته شدن کارخانه های تولید گوشت دراین کشور شد.

خطر ناامنی فناوری در کمین امریکا

این شبکه خبری با اشاره به اینکه هم اکنون مراکز و اماکنی همچون بیمارستان ها، خطوط انتقال نفت، شرکت های تولیدکننده فراورده های غذایی، خطوط راه آهن و به تازگی سیستم های ناوبری دریایی در آمریکا مورد حملات سایبری قرار گرفته اند آن را یک ناامنی در زمینه فن آوری در این کشور عنوان کرد.

«مایکل لیتر» (Michael Leiter) مدیر سابق «مرکز مقابله با تروریسم ملی» به این شبکه خبری گفت: آمریکا هم اکنون با خطر بالقوه رشد اقتصادی، زیرساخت و نا امنی فن آوری مواجه است.

افزایش ۳۰۰ درصدی مبالغ باج خواهی سایبری

بنابر گزارش سی ان ان، مبالغ باج خواهی در چنین حملات سایبری به طرز چشم گیری افزایش یافته به طوریکه وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرده مبالغ باج افزاری در سال ۲۰۲۰ میلادی ۳۰۰ درصد رشد نشان داد.

این رسانه خبری آمریکایی می افزاید: روند حملات سایبری در دولت قبل از بایدن شدت یافت به طوریکه در جولای ۲۰۱۸ میلادی (تیرماه ۱۳۹۷) «دن کوتس» (Dan Coats) رئیس وقت «امنیت ملی» آمریکا در یک کنفرانس خبری به صراحت گفت: سامانه ها و فن آوری های دیجیتال تحت حملات سایبری قرار دارند و وضعیت این حملات را «قرمز» اعلام می کنم.

به گزارش ایرنا، آمریکا طی مدت کمتراز یک ماه با حمله سایبری باج خواهانه ۱۷ اردیبهشت ماه به خط لوله نفت «کلونیال پایپ لاین» این کشور به طول پنج هزار و ۵۰۰ مایل یعنی بیش از هشت هزار و ۸۰۰ کیلومتر رگ حیاتی این کشور و همچنین حمله سازماندهی شده به شرکت آمریکایی «جی. بی. اس»، بزرگترین تامین کننده گوشت در جهان در ۱۰ خرداد روبرو شد و انگشت اتهام را به سوی روسیه نشانه رفت.

پربیننده ترین خبرها