مارب بیش از هر زمان دیگری به آزادسازی نیاز دارد

مارب بیش از هر زمان دیگری به آزادسازی نیاز دارد
دوشنبه 17 خرداد 1400 - 20:44

به نظر می رسد که شهر پرجمعیت مارب هدفی نظامی و مهم برای مزدران ائتلاف سعودی است که به دنبال یک راه حل برای پایان دادن به تجاوزگری خود علیه ملت یمن بدون اذعان به شکست هستند.

العالم ـ یمن

در حالی که ارتش و کمیته های مردمی یمن یک پایگاه نظامی مزدوران در استان مارب را هدف گرفتند، ائتلاف متجاوز سعودی در اقدامی غیرانسانی ایستگاه سوخت رسانی در مارب را بمباران کرد و 21 نفر را به شهادت رساند و دهها مجروح بر جای گذاشت. ائتلاف متجاوز ادعا کرد که ارتش یمن این ایستگاه را بمباران کرد.

محمد علی حوثی عضو شورای سیاسی عالی یمن گفت که ارتش و کمیته های مردمی شنبه گذشته اردوگاهی در مارب بمباران کردند. اما غیرنظامیان را هدف نگرفتند. و از انجام تحقیقی مستقل در خصوص قربانیان استقبال کرد.

مزدوران ائتلاف سعودی با این تلاشها می کوشند تا فشارها را علیه صنعا بیشتر کنند و دستاوردهایی کسب کنند حتی اگر غیرنظامیانی بی گناه و بی پناه را در راه تحقق اهدافشان قربانی کنند. آنها دست به جنایتهای نظامی در مارب می زنند و در مقابل تلفات لوجستیکی بیشماری هنگام مقابله با نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن متحمل می شوند.

طی سالهای جنگ، مارب پناهگاهی برای آوارگان و نقطه نظامی و سیاسی بسیار مهم برای دولت عبدربه منصور هادی رییس جمهور مستعفی یمن محسوب می شد، این امر سبب شد تا ارتش یمن و کمیته های مردمی عملیات نظامی گسترده ای برای آزادی استان مارب راه اندازی کنند.

مارب اما با ارتش و کمیته های مردمی یمن همکاری کرد؛ در مقابل، مزدوران همواره با موشک و خمپاره غیرنظامیان بی پناه را هدف می گرفتند در حالی که این شهر از هرگونه سامانه دفاع هوایی خالی است. زیرا ائتلاف متجاوز از یک سال پیش سامانه پاتریوت را از این استان خارج کرد.

در مرزهای مارب درگیری های شدید نظامی ادامه دارد. در داخل استان نیز مزدوران همچنان به محاصره و شلیک موشک علیه غیرنظامیان ادامه می دهند که آرامش را از صفوف غیرنظامیان و بویژه آوارگان سلب کرده اند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها