اظهارات ضد چینی رئیس ناتو پس از دیدار با بایدن

اظهارات ضد چینی رئیس ناتو پس از دیدار با بایدن
سه شنبه 18 خرداد 1400 - 08:09

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو بعد از دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید، در جمع خبرنگاران اعلام کرد که چین اعتقادی به ارزش‌های مشترک کشورهای عضو این ائتلاف غربی ندارد.

العالم - آمریکا

در حالی که جو بایدن درصدد شرکت در نشست آتی ناتو در بروکسل برای بررسی مسائل مختلف از قبیل روابط این ائتلاف غربی با روسیه و چین است، دبیرکل ناتو پس از دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا در واشنگتن علیه پکن موضع گرفت.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو عصر روز دوشنبه (به وقت محلی در واشنگتن) با جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا دیدار کرد و بعد از این دیدار به جمع خبرنگاران آمد.

به گزارش رویترز، استولتنبرگ در جمع خبرنگاران کاخ سفید اعلام کرد که رهبران دولت چین «درباره اعتقادی به ارزش‌های ما و اشتراک نظری با این ارزش‌ها ندارند».

او همچنین به مواضع جو بایدن در قبال روسیه اشاره و تاکید کرد، ناتو با رویکرد رئیس‌جمهور ایالات متحده در قبال روسیه اتفاق نظر دارد از جمله در این خصوص که قرار است بین روسای جمهور ایالات متحده و روسیه در ژنو دیدار انجام شود.

اظهارات دبیرکل ناتو در شرایطی انجام شده که بایدن قرار است ۱۴ ژوئن (۲۴ خرداد) در نشست سران ناتو در بروکسل حاضر شد. قرار است در این نشست موضوعات مختلف از قبیل روابط ناتو با چین و روسیه در دستور کار سران قرار گیرد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها