تحولات سوریه | حفر تونل از سوی شبه نظامیان وابسته به آمریکا در شمال سوریه

تحولات سوریه | حفر تونل از سوی شبه نظامیان وابسته به آمریکا در شمال سوریه
سه شنبه 18 خرداد 1400 - 09:42

حفر تونل از سوی شبه نظامیان وابسته به آمریکا در شمال سوریه، اصرار ساکنان «منبج» برای ادامه تظاهرات علیه «قسد» و کشته شدن سه شبه نظامی وابسته به ترکیه در شمال سوریه از مهمترین اخبار مناطق تحت اشغال ترکیه و شبه نظامیان وابسته به آمریکاست.

العالم - سوریه

به گزارش خبرگزاری سوریه(سانا)، ساکنان منبج در شمال سوریه بر ادامه تظاهرات و اقدامات مسالمت آمیز علیه نیروهای قسد وابسته به اشغالگران آمریکایی تا بیرون راندن آنها از منطقه اصرار دارند و این در حالی است که عشایر و شخصیت‌های میهن پرست در حلب از انتفاضه آنها علیه شبه نظامیان جنایتکار و اشغالگران ترکیه‌ای و آمریکایی حمایت کردند.

منابع محلی در داخل شهر منبج و مناطق پیرامون آن که تحت اشغال شبه نظامیان وابسته به آمریکاست، اعلام کردند که ساکنان بر تظاهرات و اقدامات خود تا خروج این شبه نظامیان تاکید دارند.

این منابع به نقل از ساکنان و عشایر تاکید کردند که منبج با بافت جمعیتی نود درصد عرب ساکنانش، به سوریه وابسته خواهد ماند و بر تمامیت ارضی سوریه اصرار دارند و هرگز اقدامات اشغالگران خللی در اراده آنها ایجاد نمی‌کند و آنها بر خروج از یوغ این شبه نظامیان اصرار دارند.

منابع مذکور تاکید کردند: شبه نظامیان قسد به دنبال معامله‌هایی با طرف‌های مشخص و ارائه مشوق‌هایی برای توقف انتفاضه ساکنان و عشایر عربی ضد آنها هستند. این همزمان با ادامه مقررات منع آمد و شد و ممانعت از ورود مواد غذایی به آن برای گرسنه نگه داشتن ساکنان و به زانو درآوردن آنهاست.

تقویت نیرو از بیم تظاهرات کنندگان

شبه نظامیان «قسد» بر دامنه حضور خود در خیابان‌های شهر و مناطق حساس افزوده و از بیم برگزای تظاهرات، موانع و ایست بازرسی‌ها را افزایش داده‌اند به ویژه در مناطق مرکزی شهر و ورودی و محله‌های شمالی.

در حومه «منبج» به ویژه شرق این شهر، ساکنان و عشایر در تظاهرات علیه نیروهای وابسته به آمریکا شرکت کردند و اقدامات سرکوبگرانه علیه تظاهرات کنندگان و حمله به تظاهرات کنندگان با گلوله‌های جنگی و کشتن هشت نفر و زخمی کردن دهها نفر را محکوم کردند.

حمایت قبایل و عشایر حلب از انتفاضه علیه شبه نظامیان آمریکایی

به موازات آن قبایل و عشایر و شخصیت‌های میهن پرست در استان حلب در گذرگاه «التایهه» در جنوب غرب منبج در حومه شمال شرقی حلب دست به تجمع زده و همبستگی کامل خود را با ساکنان و انتفاضه کنندگان علیه اشغالگران ترکیه‌ای و آمریکایی و شبه نظامیان «قسد» وابسته به واشنگتن اعلام کردند.

تجمع کنندگان با صدور یک بیانیه تاکید کردند که منبج عربی وسوری است.

در این بیانیه آمده است: ما حامی تظاهرات کنندگان در «منبج» هستیم و اگر شبه نظامیان قسد و ایادی آنها از منطقه خارج نشوند، ما وارد آن خواهیم شد تا در کنار ساکنان آن قرار بگیریم. تن به گفتگو یا مصالحه با قاتلان مزدبگیر نخواهیم داد. خون شهیدان به طور حتم به خروج شبه نظامیان و ایادی آنها از منبج ختم خواهد شد.

از سوی دیگر بیانیه‌های عشایری در منبج در حمایت از انتفاضه ساکنان و عشایر علیه شبه نظامیان وابسته به آمریکا ادامه دارد به طوری که قبیله «البکاره» اعلام کرد که سازشی با شبه نظامیان جدایی طلب در کار نخواهد بود و«منبج» شهری عربی است.

عشیره «البوبنا» هم اعلام کرد که خونی که در منبج بر زمین ریخته شده است عزیز و گرانبهاست و سازشی جز با آزادی سرزمین از لوث اشغالگران ترکیه‌ای و آمریکایی و اذناب قاتل و جنایتکار آنها که سلاح خود را به سوی سینه ساکنان و فرزندان ما گرفتند، در کار نخواهد بود.

تلاش شبه نظامیان به تقلیل خواسته‌های ساکنان «منبج»

این در حالی است که شبه نظامیان وابسته به آمریکا سعی دارند که خواسته‌های مردم را به امور معیشتی و خدماتی مانند سوخت، علوفه، سیمان، لغو گمرکی و برخی موضوعات دیگر محدود کنند در حالی که ساکنان منبج به طرح‌های پلید با هدف منحرف کردن انتفاضه آنها واقفند و بر بیرون راندن این شبه نظامیان اصرار دارند.


حفر تونل و خندق از سوی شبه نظامیان قسد

شبه نظامیان وابسته به آمریکا اقدام به حفر تونل و خندق در مناطق تحت کنترل خود در نزدیکی خطوط تماس با نیروهای وابسته به ترکیه از بیم حملات غافلگیر کننده کرده‌اند.

المانیتور آمریکا گزارش داد: شبکه تونلی شبه نظامیان قسد از شهر «الدرباسیه» تا «المالکیه» در حومه حسکه است. شبه نظامیان از ساکنان در ازای مزد روزانه سه تا پنج دلار بهره کشی می‌کنند و از فقر و نبود فرصت شغالی در مناطق تحت کنترل خود در شمال شرق سوریه سوءاستفاده می‌کنند.

نقشه تونل‌ها مناطق حیاتی در حومه شمالی حسکه به ویژه محله‌های شمال «قامشلی» و اطراف «عامودا»، «الدرباسیه»، «المالکیه» و «الرمیلان» را شامل می‌شود.

المانتیتور گزارش داد: مصالح مورد نیاز از سوی آمریکایی‌ها از عراق تحت کاروان لجستیک مبارزه با داعش می‌آید.

کشته شدن سه شبه نظامیان ترکیه در حومه شرقی شهر«راس العین»

منابع سوری از کشته شدن سه شبه نظامی وابسته به ترکیه و زخمی شدن شماری دیگر در جریان رخنه شبه نظامیان وابسته به آمریکا به مواضع آنها در یکی از خطوط تماس در حومه شرقی شهر «راس العین» در حومه حسکه خبر دادند.

احداث پایگاه از سوی شبه نظامیان قسد با حمایت آمریکا در حومه حسکه

منابع سوری از اقدام شبه نظامیان قسد با حمایت آمریکا در ایجاد پایگاه در روستای «مرکده» در حومه جنوبی حسکه خبر دادند و اعلام کردند: این پایگاه شامل یک تیپ کامل از شبه نظامیان «قسد» با مقرهایی در مسیر جاده میان «مرکده» و «تویمین» در حومه حسکه در مرز سوریه با عراق است.

پرسه زنی نظامیان آمریکایی

منابع سوری از پرسه زنی چهار خودرو وابسته به اشغالگران آمریکایی در منطقه دریاچه «الخاتونیه» از توابع ناحیه «الهول» در شرق شهر حسکه خبر دادند و اعلام کردند که آنها از این دریاچه به مرز عراق با سوریه و نیز کوه «سنجار» در عراق به گشت زنی پرداختند.

تسنیم

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها