ملت مغرب، صهیونیست‌ها را "نجس" می‌دانند

ملت مغرب، صهیونیست‌ها را
چهارشنبه 19 خرداد 1400 - 12:28

زمانی‌که رژیم‌های سازشکار عربی و ارتش‌های سایبری‌شان درصددند تا وانمود کنند که عادی‌سازی با صهیونیست‌ها محدود به حکومت‌ها نیست بلکه "خواسته مردمی" است، ملت‌های عربی از پذیرش این امر امتناع و بر اصول خود تأکید می‌کنند؛ همانگونه ملت مغرب علیه "نماینده اسرائیل" در کشورشان خیز برداشته‌اند.

العالم- کشکول

ملت مغرب، که رژیم متبوع‌شان با رژیم اشغالگر در سال 2020 عادی‌سازی کرد و نیز "داوید گورین" نماینده اسرائیل در رباط همچنان در یکی از هتل‌های این پایتخت حضور دارد و هنوز دفتر "تماس اسرائیلی" افتتاح نشده است، با این مهمان رژیم مغرب تعاملی ویژه داشته‌اند. ملت مغرب پیش از این از اقدام رژیم متبوع‌شان برای عادی‌سازی با صهیونیست‌ها ابراز مخالفت و انزجار کرده بودند.

در همین راستا، برخی فعالان مراکشی در شهرهای مختلف این کشور جهت اعلام موضعگیری خود نسبت به تصمیم دولت رباط برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و محکومیت این اقدام، طرحی را با عنوان "تمیز کاری" برای شستشوی مکان‌هایی که داوید گُورین از آنها بازدید کرده، به راه انداخته و تصاویری از خود در حال شستشوی این نقاط منتشر کردند. این طرح از چند روز قبل برای همبستگی با حوادث قدس و غزه که از 13 آوریل گذشته شاهد تنش هستند، کلید خورد. در این طرح یک هیات از "جبهه مراکشی حامی فلسطین و مخالف عادی‌سازی" شرکت کردند. از جمله نقاطی که شامل این طرح شدند، صحن صومعه حسان در شهر رباط و نزدیکی درب اصلی مسجد القرویین در شهر فاس (واقع در شمال مراکش) بود.

همزمان با آغاز اجرای این طرح، فعالان مراکشی با آغاز پویشی مجازی خواستار اخراج نماینده رژیم صهیونیستی در رباط شدند.

فعالان در این کمپین که از چند روز پیش با هشتگ " نماینده رژیم صهیونیستی را اخراج کنید" در شبکه‌های اجتماعی فیس بوک و توییتر آغاز شده، شرکت کردند و هزاران مراکشی با آنها همراه شدند.

به گفته فعالان مراکشی، این هشتگ در کشورشان به ترند توییتر تبدیل شد. هزاران فعال تصاویر شخصی خود را در توییتر، فیس بوک و سایر سایت‌های شبکه‌های اجتماعی به تصاویر نمادین از مسئله فلسطین مانند پرچم فلسطین و قبه الصخره(گنبد صخره) تغییر دادند.

این پویش پس از تشدید اوضاع فلسطین در نتیجه حملات بی‌رحمانه اسرائیل در شهر اشغالی قدس و امتداد آن تا کرانه باختری و تبدیل به یک جنگ تمام‌عیار 11 روزه علیه نوار غزه به راه افتاد.

موضوع قابل توجه این است که مغربی‌ها با گوفر نه تنها به عنوان یک عنصر نامطلوب یا به عنوان نماینده قاتلان و جنایتکاران تعامل کرده‌اند بلکه با او به عنوان "نجسی" رفتار کرده‌اند که بایستی تمامی امکانی در کشورشان که او از آنجا بازدید کرده، شسته و پاک شوند.

این امر موید این واقعیت است که ملت‌ها هرگز در دامی که رسانه‌های حکومتی، ارتش‌ها و ارتش‌های سایبریِ رژیم‌های سازشکار برای آنها پهن کرده‌اند، نمی‌افتند و این ملت‌ها نه تنها مخالف سازش و برقراری روابط رسمی با صهیونیست‌ها هستند بلکه آنها را "نجس" می‌دانند.

پربیننده ترین خبرها