لاوروف در آستانه دیدار پوتین و بایدن: تحریم و اولتیماتوم در گفت و گو با روسیه بی نتیجه است

لاوروف در آستانه دیدار پوتین و بایدن: تحریم و اولتیماتوم در گفت و گو با روسیه بی نتیجه است
چهارشنبه 19 خرداد 1400 - 13:13

وزیر امورخارجه روسیه گفت: مسکو از همکاری گسترده با همه کشورها در زمینه احترام متقابل، برابری و جستجوی توازن منافع حمایت می کند اما تحریم و اولتیماتوم در گفت و گو با روسیه بی‌نتیجه است.

العالم ـ اروپا

سرگئی لاوورف وزیر امورخارجه روسیه روز چهارشنبه در آستانه دیدار پوتین و بایدن، در «مجمع قرائت های پریماکوف » تأکید کرد که روسیه طرفدار همکاری با همه کشورها در زمینه احترام متقابل ، برابری و جستجوی توازن منافع است اما نمایندگان غرب آمادگی گفت و گوی صادقانه با روسیه را ندارند.

جو بایدن، رئيس جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین، همتای روس او قرار است روز ۱۶ ژوئن (۲۶ خرداد) در ژنو دیدار کنند.

وی اظهار داشت: «ما طرفدار همکاری با همه هستیم ، بر اساس احترام متقابل ، برابری ، جستجوی توازن منافع و ما در هر یک از شرکای بین المللی چه در امور دو جانبه و چه در حوزه های چندجانبه یک ارزش مستقل می بینیم .»

لاوروف افزود: "اکنون موضوعاتی که ما آماده بحث هستیم تقریباً همه زمینه های مربوط به زندگی انسان از جمله امنیت ، تجارت ، حفاظت از محیط زیست ، آب و هوا ، تحول دیجیتال ، هوش مصنوعی و موارد دیگر را شامل می شوند .

آمادگی روسیه برای سازماندهی فوری نشست سران اسرائیل و فلسطین در مسکو

وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که روسیه به دنبال ازسرگیری زودتر کار چهار جانبه واسطه های بین المللی برای حل مسئله فلسطین و اسرائیل است.

وی گفت: مسکو به زودی می تواند جلسه رهبران اسرائیل و فلسطین را برای بحث در مورد مشکلات حل و فصل خاورمیانه برگزار کند.

به گفته لاوروف ، روسیه به پیشبرد راه حل "چنین مشکلات ظاهراً غیرقابل حل مانند راه حل خاورمیانه" ادامه خواهد داد.

وی گفت: «ما به طور فعالانه به دنبال ازسرگیری زودتر کار چهار جانبه واسطه های بین المللی هستیم. ما آماده برگزاری اولین جلسه ممکن دیدار رهبران اسرائیل و فلسطین در مسکو هستیم.»

به گزارش ایرنا، مسکو امیدوار است پیش از دیدار پوتین و بایدن، واشنگتن روی اشتباهات خود کار کند در غیر اینصورت انتظار زیادی نباید داشت.

آمریکا با غارت از سوریه، از جدایی طلبان این کشور حمایت می کند که این می تواند پایان بدی داشته باشد.

پربیننده ترین خبرها