استقبال مردم الجزائر از انتخابات مجلس

استقبال مردم الجزائر از انتخابات مجلس
يکشنبه 23 خرداد 1400 - 16:53

از اولین لحظه آغاز رای دادن در انتخابات مجلس الجزائر که اولین مورد در دوره عبدالمجید تبون و برای انتخاب 407 نماینده برای مدت 5 سال،هشتگ های زیادی در پایگاههای اجتماعی توییتر ترند شد .

العالمداغهای مجازی

درهای مراکز رای گیری صبح روز شنبه به روی بیش از 24 میلیون رای دهنده برای انتخاب نمایندگان نهمین مجلس ملی باز شد و 13 هزار مرکز رای گیری در داخل کشور و 357 ستاد در خارج از این کشور و 139 ستاد سیار اختصاص داده شد در این انتخابات 1483 فهرست از جمله 646 فهرست حزبی و 837 فهرست نامزدهای مستقل شرکت کردند.

این انتخابات از آغاز اعتراض های مسالمت امیز مردمی بی سابقه در 22 فوریه 2019 اولین مورد بود که با نامزدی عبدالعزیز بوتفلیقه برای دور پنجم مخالفت کرده و پس از 20 سال حکومت وی را وادار به استعفا کردند.

عبدالمجید تبون رئیس جمهوری الجزائر 12 ژوئن زمانی برای انتخابات زود هنگام مجلس پس از اعلام انحلال مجلس ملی تعیین کرد. وی صراحتا گفت به تصمیم تحریم کنندگان انتخابات احترام می گذارد اما بدون اینکه نظر خود را بر دیگران تحمیل کنند. وی افزود: هر شهروند الجزائر حق دارد رای خود را با احترام به دیگران اعلام کند.

"محمد شرفی " رئیس نهاد مستقل انتخابات الجزائر در ساعات پایانی شنبه گفت : میزان مشارکت در انتخابات مجلس به 30.20 درصد رسید و ستادهای رای گیری در سراسر کشور از ساعت 8 به وقت محلی تعطیل و عملیات شمارش آرا آغاز شده است.

کاربران شبکه های اجتماعی الجزائر نیز هشتگ های مختلفی به راه انداختند از جمله :# انتخابات مجلس الجزائر ، #انتخابات الجزائر،# و الجزائر از طریق آن نسبت به تحقق خواسته های شهروندان الجزائری که به این انتخابات خوش بین هستند ابراز امیدواری کرد تا فرصتی برای جمع شدن همه الجزائری و اتحاد آنان باشد.

بسمه در توییتر خود نوشت :" فیصل القاسم و دوستش کوهین انتخابات الجزائر را مسخره می کنند! چنین انتخابات 100 درصد سالمی در کشورتان و نه هم پیمانانتان برگزار نخواهد شد که فقط صندوق های انتخابات در تلویزیون دیده می شود و الجزائری ها پارلمان خود را انتخاب کرده اند.زنده باد ژنرال های الجزائر.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها