موفقیت انتخاباتی الجزائر؛ پایه های دموکراسی در مسیر تثبیت  

موفقیت انتخاباتی الجزائر؛ پایه های دموکراسی در مسیر تثبیت  
يکشنبه 23 خرداد 1400 - 22:58

عملیات شمارش آرا انتخابات مجلس الجزائر که روز شنبه برگزار شد، ادامه دارد و انتظار می رود نتایج چند روز آتی اعلام شود.

العالم - الجزائر

.نهاد مستقل انتخابات میزان مشارکت مردم در سطح کشور را 30.2در صد اعلام کرد

الجزائر در حالی گام مهمی در مسیر دموکراسی برداشت که پس از ماهها بی ثباتی سیاسی و امنیتی و به دنبال جنبش های مردمی که خواهان تغییر بودند، به این مهم دست یافت.

شمارش آرا ادامه دارد و در دو مرحله، مرحله اول فهرست ها و در مرحله دوم اسامی نامزدهای فهرست ها اعلام خواهد شد.

علیرغم اینکه میزان مشارکت 30.2 درصد در است، عبدالمجید تبون رییس جمهور الجزایر، با بی اهمیت دانستن این آمار، این فرایند انتخاباتی را مرحله دیگری در مسیر تثبیت دموکراسی دانست.

تبون افزود: مساله مورد توجه وی افرادی است که صندوق های رای گیری مجلس را شمارش خواهند کرد. وی گفت تحریم کنندگان آزاد هستند اما حق ندارند موضع خود را بر دیگر رای دهندگان تحمیل کنند.

وی افزود: الجزائر تا زمانی که دربرابر گروههای مخالف برقراری دموکراسی در کشور قرار دارد، در مسیر درستی است.

صالح قوجیل رئیس مجلس الامه الجزائر نیز گفت: این انتخابات اجرای درخواست جنبش های مردمی است.

ناظران معتقدند انتخابات مجلس الجزائر بسیار مهم است و این انتخابات فرصت بزرگی برای مردم الجزائر است که با موارد پیشین تفاوت دارد.

این انتخابات رویداد مهمی است که بر زندگی سیاسی مردم الجزائر تاثیر خواهد داشت و اولین مورد است که هیات مستقل انتخابات بر آن نظارت داشت. هم چنین با مشارکت اقشار مختلف سیاسی گسترده برگزار شد و مرحله مهمی برای دولت و مردم الجزائر است.

مهم ترین مساله مورد توجه پارلمان جدید، ماده مربوط به طرح جنایت کار دانستن استعمار فرانسه است که گروههای سیاسی به عنوان ماده ای اساسی در برنامه انتخاباتی خود در نظر گرفته اند.

گفتنی است امید مردم و سیاستمداران در پارلمان آتی، تعیین گزینه های سیاسی، امنیتی و اقتصادی کشور و نقش اساسی نمایندگان مجلس در تقویت این گزینه هاست.

پربیننده ترین خبرها