واکنش گروه‌های فلسطینی به برکناری نتانیاهو و کابینه جدید رژیم صهیونیستی

واکنش گروه‌های فلسطینی به برکناری نتانیاهو و کابینه جدید رژیم صهیونیستی
دوشنبه 24 خرداد 1400 - 10:15

تشکیل دولت جدید رژیم صهیونیستی و برکناری بنیامین نتانیاهو از قدرت پس از ۱۲ سال نخست وزیری، واکنش های گروه های فلسطینی را برانگیخت.

العالم ـ فلسطین اشغالی

فوزی برهوم سخنگوی جنبش حماس در واکنش به تشکیل کابینه جدید رژیم صهیونیستی و برکناری بنیامین نتانیاهو از قدرت پس از 12 سال جنایتگری و در اختیار داشتن پست نخست وزیری این رژیم ، تأکید کرد که تکرار فرآیند انتخابات در رژیم صهیونیستی، بیانگر عمق بحران سیاسی این رژیم است.

بنابر گزارش خبرگزاری صفا، سخنگوی جنبش حماس خاطرنشان کرد، دولتهای صهیونیست به هر شکلی که باشند، در تعامل حماس با آن به عنوان یک رژیم اشغالگر هیچ تغییری ایجاد نخواهد کرد.

وی تصریح کرد، حماس بر این باور است که باید در برابر این رژیم مقاومت کرد و حقوق خود را از هر طریقی به ویژه مقاومت مسلحانه پس گرفت.

برهوم در عین حال خاطرنشان کرد که رفتار دولت جدید صهیونیست، ماهیت و مسیر تعامل میدانی حماس با این رژیم را مشخص خواهد کرد.

بنابر گزارش سایت ارم نیوز، سامی ابوزهری، از رهبران حماس نیز در واکنش به تشکیل کابینه جدید رژیم صهیونیستی گفت که این جنبش روی تغییر در دولت‌های رژیم صهیونیستی حسابی باز نمی‌کند؛ چراکه تمام دولت‌های این رژیم در سیاست قتل و مصادره حقوق فلسطینی‌ها موضع واحدی دارند.

وی گفت: سقوط بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر پیشین اسرائیل یکی از پیامدهای پیروزی مقاومت در جنگ شمشیر قدس است.

عبداللطیف القانوع، دیگر سخنگوی حماس در واکنش به تهدیدات نفتالی بنت، نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی گفت: مقاومت فلسطین که به اراده استوار مردم وابسته است برای شکست هر دولت اسرائیلی که مردم ما و حقوق مشروعش را هدف قرار دهد، کافی است.

القانوع با تاکید بر این که تهدیدات رژیم اشغالگر و رهبرانش مردم فلسطین را نمی‌ترساند، افزود: مقاومت قادر به حمایت از مردم و دفاع از آنان است. رهبران اسرائیلی در مقابل پایداری مردم و مقاومت ما سقوط کردند.

ولید العوض عضو دفتر سیاسی سیاسی حزب مردمی فلسطین نیز در واکنش به کابینه جدید رژیم صهیونیستی گفت: محورهای اصلی دولت نفتالی بنت-یائیر لاپید ادامه دولت نتانیاهو و ادامه اشغالگری، شهرک سازی و نژادپرستی است.

وی افزود: این دولت روشی وحشیانه تر و افراطی تر را برای مهار اتهامات نتانیاهو در پیش خواهد گرفت. مقابله با چنین دولتی تنها با وحدت ملی فلسطین و پایان دودستگی ممکن است.

طارق سلمی سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین، نیز به تشکیل کابینه جدید رژیم صهیونیستی و برکناری نتانیاهو از قدرت واکنش نشان داد و گفت: یک نظام امنیتی بر اسرائیل حاکم است که از تروریسم و تجاوز به مردم فلسطین دست نمی‌کشد. ما بر تغییر دولت‌های رژیم صهیونیستی حسابی باز نمی‌کنیم.

سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین خاطرنشان کرد: کاملا واضح است که دولت جدید اسرائیل کار خود را با تجاوز به قدس و ساکنان آن در روز سه شنبه در راهپیمایی پرچم‌ها آغاز خواهد کرد. ما خواهان بسیج عمومی برای مقابله با این مسئله و ممانعت از لطمه زدن به مقدسات هستیم.

در رای‌گیری دیروز (یکشنبه) در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی درباره کابینه «نفتالی بنت» وی با کسب رای پارلمان، نخست وزیر رژیم صهیونیستی شد و به این ترتیب دوران 12 ساله نخست وزیری نتانیاهو پایان یافت. در جلسه رای اعتماد، 60 نماینده کنست به کابینه بنت رای اعتماد داده و 59 نماینده با این کابینه مخالفت کردند.

پربیننده ترین خبرها