براساس نتایج یک نظرسنجی؛

محبوبیت حماس در میان فلسطینیان پس از پیروزی در نبر "شمشیر قدس" افزایش یافت

محبوبیت حماس در میان فلسطینیان پس از پیروزی در نبر
چهارشنبه 26 خرداد 1400 - 08:51

نتایج یک نظر سنجی در فلسطین نشان می‌دهد که اکثر فلسطینیان، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را برای رهبری خود شایسته‌تر می‌دانند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

به گزارش روسیا الیوم، در گزارش مرکز پژوهش‌های سیاسی فلسطین که این نظرسنجی را در میان فلسطینیان انجام داده، آمده است: محبوبیت حماس پس از پیروزی نیروهای مقاومت فلسطین در نبرد «شمشیر قدس» علیه رژیم صهیوینستی افزایش یافته است.

براساس این نظرسنجی، اکثریت فلسطینی‌ها با تصمیم تشکیلات خودگردان برای به تعویق انداختن انتخابات در فلسطین مخالف هستند و حدود ۷۰ درصد آنها خواهان برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاستی هستند و معتقدند که حماس برای رهبری ملت فلسطین شایسته‌تر است.

این مرکز افزوده است: پیروزی حماس در رویارویی با اسرائیل باعث انقلابی در افکار عمومی علیه تشکیلات خودگردان فلسطین و رهبری آن به نفع حماس و حمایت از اقدامات مسلحانه شده است.

این نظرسنجی که به صورت مصاحبه مستقیم با یک هزار و ۲۰۰ فلسطینی در کرانه باختری و نوار غزه با ضریب خطای سه درصد انجام شده، نشان می‌دهد، بیش از ۵۳ درصد فلسطینی‌ها حماس را برای رهبری فلسطین شایسته‌تر می‌دانند و تنها ۱۴ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی جنبش فتح را به رهبری «محمودعباس» شایسته می‌دانند.

بر اساس این نظرسنجی، محبوبیت محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان کاهش یافته است و همچنین ۷۷ درصد شرکت کنندگان معتقدند که حماس پیروز نبرد «شمشیر قدس» بوده و مقاومت برای دفاع از قدس و اماکن مقدس دینی آن و نه به دلیل رقابت با جنبش فتح وارد جنگ با اسرائیل شد.

نظامیان رژیم صهیونیستی پس از تلاش برای کوچ اجباری فلسطینیان محله شیخ جراح در قدس و سپس تعرض به نمازگزاران فلسطینی در مسجد مقدس الاقصی و هتک حرمت این مکان مقدس از طریق ایجاد درگیری داخل مسجد و استفاده از سلاح، باتوم و شلیک گازهای اشک آور به محاصره نمازگزاران و روزه داران در آن مکان پرداختند و شعله درگیری های گسترده با فلسطینیان بی سلاح را برافروختند.

رژیم صهیونیستی با اقدامات بی پروا و هتاکانه علیه ملت فلسطین و به ویژه هتک حرمت مسجدالاقصی در ماه مبارک رمضان، خط قرمز مقاومت فلسطین را رد کرد و به رغم هشدارهای مقاومت برای پایان دادن به اینگونه اقدامات و بی توجهی صهیونیست ها به این هشدارها در نهایت با پاسخ موشکی فلسطینیان مواجه شد.

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی که از روز دوشنبه گذشته (20 اردیبهشت) و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد.

بنابر آمار منتشر شده بر اثر حملات وحشیانه علیه باریکه غزه و فلسطینی‌ها، ۲۳۰ تن از جمله ۶۵ کودک، ۳۹ زن و ۱۷سالمند شهید و یک هزار و ۷۱۹ تن زخمی شدند.

کابینه رژیم صهیونیستی پس از ۱۲ روز ناتوانی در متوقف کردن حملات موشکی گروه‌های مقاومت در غزه، ۳۰ اردیبهشت ماه در یک نشست سه ساعته به طور اجماع با آتش بس موافقت کرد؛ این آتش بس از ساعت ۲ بامداد روز جمعه ۳۱ اردیبهشت، میان گروه‌های فلسطینی و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

پربیننده ترین خبرها