پوتین متعهد به تمدید قطعنامه ناقض حاکمیت سوریه نشد

پوتین متعهد به تمدید قطعنامه ناقض حاکمیت سوریه نشد
پنج‌شنبه 27 خرداد 1400 - 10:23

یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت، رئیس جمهور ایالات متحده نتوانست از همتای روس خود درباره تمدید عملیات سازمان ملل در مرز سوریه تعهد بگیرد.

العالم - آمریکا

به گزارش رویترز، یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت: جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده نتوانست در دیدار روز چهارشنبه با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، از وی درباره تمدید عملیات سازمان ملل در مرز سوریه تعهد بگیرد.

بر اساس این گزارش، اظهارات مقام ارشد دولت آمریکا در شرایطی است که موضوع تمدید عملیات کمک رسانی سازمان ملل در مرز سوریه قرار است ماه آینده در شورای امنیت مطرح شود.

با توجه به نزدیک شدن تاریخ انقضای قطعنامه شورای امنیت درباره عملیات کمک رسانی در مرز سوریه، آمریکا و متحدانش قصد دارند موافقت روسیه برای تمدید این عملیات را جلب کنند.

ولی به گفته این مقام ارشد دولت آمریکا، پوتین حاضر نشده است نسبت به تمدید این عملیات به جو بایدن تعهد بدهد.

این مقام آمریکایی که نامش فاش نشده است، افزود: هیچ تعهدی از سوی روسیه داده نشده است ولی ما به طور آشکار و روشن اعلام کردیم که اگر قرار است مسکو و واشنگتن به همکاری در سوریه ادامه دهند، این مساله برای کاخ سفید اهمیت فوق العاده‌ای دارد. رای گیری ماه آینده شورای امنیت درباره این موضوع، آزمایش بزرگی برای امکان همکاری روسیه و آمریکا خواهد بود.

روسیه لزوم اجرای طولانی مدت این عملیات را زیر سئوال برده است و معتقد است حاکمیت سوریه در این صورت نقض خواهد شد.

تسنیم

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها