دیدار غریبانه زن فلسطینی با خانواده اش پس از 24 سال

دیدار غریبانه زن فلسطینی با خانواده اش پس از 24 سال
پنج‌شنبه 27 خرداد 1400 - 12:45

زن فلسطینی 47 ساله ای به نام سناء محمد پس از24 سال دوری سرانجام توانست برای اولین بار با خانواده خود دیدار کند ولی اسرائیل اجازه نداد که سناء از یک سوی رود اردن یعنی کرانه باختری رود اردن بگذرد و خانواده اش را در آن سوی رود اردن یعنی کشور اردن در آغوش بکشد.

العالم - فلسطین

سناء دیروز چهارشنبه با خانواده خود که در کشور اردن زندگی می کنند، دورادور دیدار کرد و در حالی که در این سوی رود اردن ایستاده بود، خانواده اش را در آن سوی رود که بخشی از منطقه المغطس اردن است، دید و اشک شوق ریخت.

سناء یکی از 50 هزار فلسطینی است که اسرائیل برای آنها کارت شناسایی یا مجوز دیدار خانوادگی صادر نمی کند که همین امر باعث محرومیت آنها از سفر به کشور اردن برای دیدن خانواده هایشان شده است.

اسرائیل به فلسطینی های مقیم اردن هم اجازه سفر به فلسطین اشغالی را نمی دهد مگر اینکه مجوز مخصوصی را بگیرند که گرفتن چنین مجوزی مراحل پیچیده ای دارد یا پرهزینه است.

سناء بعد از این همه سال دوری با خواهرش دیدار می کند و اشک می ریزد و می گوید که باور نمی کند خواهرش را می بیند.

سناء می گوید که کارت شناسایی ندارد و به وی کارت شناسایی نمی دهند و پدر و مادرش در اردن از دنیا رفته اند ولی آنها را ندیده است.

زن فلسطینی 34 ساله دیگری به نام ربا السلایمه که از دور با خانواده اش در آن سوی رود اردن دیدار کرد و اشک شوق ریخت، هم می گوید که از 11 سال پیش خانواده اش را که در اردن زندگی می کنند، ندیده است.

حسین الشیخ رئیس کمیته امور مدنی فلسطین می گوید که اسرائیل حدود 10 سال پیش با صدور کارت شناسایی برای 50 هزار فلسطینی موافقت کرد ولی هنوز کارتی صادر نشده است و همین امر باعث محرومیت آنها از دیدار با خانواده های خود در کشور اردن شده است.

ناگفته نماند که این تعداد فلسطینی از سال 2000 از کارت شناسایی محروم هستند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها