لحظه به لحظه با اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری 1400/ میزان مشارکت در انتخابات 48/8 درصد

لحظه به لحظه با اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری 1400/ میزان مشارکت در انتخابات 48/8 درصد
شنبه 29 خرداد 1400 - 00:53

گزارش نهایی از نتایج سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران، در این خبر اعلام می شود.

العالم - ایران / سیاسی

در 28 خرداد ماه مردم با حضور گسترده خود پای صندوق های رای حماسه ای دیگر را رقم زدند، در پی حضور گسترده مردم در بسیاری از شعب، انتخابات تا ساعت 2 بامداد 29 خرداد تمدید شد.

براساس اطلاعیه شماره 30 ستاد انتخابات کشور، با توجه به اینکه ساعت 24 جمعه مورخ 28 خرداد 1400 مهلت اخذ رای به پایان رسیده است بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا کلیه شعب اخذ رای شهر هایی که دارای مراجعه کننده هستند، توانند حداکثر تا ساعت 2 بامداد به فعالیت خود ادامه دهند سایر شعب در صورت اتمام رای گیری نسبت به شمارش آرا اقدام کنند.

با پایان رای گیری انتخابات ریاست جمهوری، شمارش آرا آغاز شد که می توانید در ادامه، گزارش لحظه به لحظه شمارش آرا را مشاهده کنید.

نتایج نهایی شمارش آرا ریاست جمهوری:

میزان مشارکت در انتخابات ۲۸.۹۳۳.۰۰۴ رای

48.8%

سیدابراهیم رئیسی (منتخب مردم) ۱۷.۹۲۶.۳۴۶ رای

61.9%

محسن رضایی ۳.۴۱۲.۷۱۲ رای

11.7%

عبدالناصر همتی ۲.۴۲۷.۲۰۱ رای

8.3%

امیرحسین قاضی زاده هاشمی ۹۹۲.۷۱۸ رای

3.4%


گزارش لحظه به لحظه شمارش آرای انتخابات


17:19 | وزیر کشور در نشست مطبوعاتی گفت:

نتایج نهایی شمارش آرا توسط ستاد انتخابات

مشارکت: ۲۸.۹۳۳.۰۰۴ رای (۴۸.۸ درصد)
رئیسی: ۱۷.۹۲۶.۳۴۶ رای
رضایی: ۳.۴۱۲.۷۱۲ رای
همتی: ۲.۴۲۷.۲۰۱ رای
قاضی‌زاده: ۹۹۲.۷۱۸ رای

15:00 | اکرم الکعبی، پیروزی سید ابراهیم رئیسی در انتخابات جمهوری اسلامی ایران را به رهبر و مردم این کشور تبریک گفت.


13:51 | رهبر انقلاب اسلامی در پی حضور حماسی ملت ایران در انتخابات:

پیروز بزرگ انتخابات ملت ایران است هیچ چیز نتوانست بر عزم مردم فائق آید/ منتخبان فرصت خدمتگزاری را قدر بدانند و انگیزه‌های خدایی را مد نظر داشته باشند

در پی حضور حماسی و شورانگیز ملت بزرگ ایران در انتخابات ۲۸ خرداد، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی پیروز بزرگ انتخابات را ملت ایران دانستند و با تأکید بر اینکه نه گلایه از دشواری معیشت، نه مخالف‌خوانی‌ها با انگیزه دلسرد کردن مردم و نه عواملی مانند تهدید بیماری فراگیر و برخی اختلالها در آغاز ساعات اخذ رأی نتوانست بر عزم ملت فائق بیاید، خطاب به منتخبان مردم در مسئولیت والای ریاست جمهوری یا عضویت شوراها، گفتند: فرصت خدمتگزاری به کشور و ملت را قدر بدانید و انگیزه‌های خدائی را همواره مدّ نظر داشته باشید.
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ملت بزرگ و سربلند ایران!
حضور حماسی و شورانگیز در انتخابات ۲۸ خرداد، صفحه‌ی درخشان دیگری بر افتخارات شما افزود. در میانه‌ی عواملی که هریک به‌گونه‌ئی میتوانست مشارکت در انتخابات را کم‌رنگ کند، مناظر چشم‌نوازِ اجتماعات شما در مراکز رأی‌گیری در سراسر کشور، نشانه‌ی آشکاری از عزم راسخ و دلِ امیدوار و دیده‌ی بیدار بود. پیروز بزرگ انتخابات دیروز، ملت ایران است که یک‌بار دیگر در برابر تبلیغات رسانه‌های مزدور دشمن و وسوسه‌ی خام‌اندیشان و بدخواهان، قد برافراشت و حضور خود در قلب میدان سیاسی کشور را نشان داد. نه گلایه از دشواری معیشت طبقات ضعیف، نه دلتنگی از تهدید بیماریِ فراگیر، نه مخالف‌خوانیهائی که با انگیزه‌ی دلسرد کردن مردم از ماهها پیش آغاز شده بود، و نه حتی برخی اختلالات در جریان رأی‌گیری در ساعاتی از روزِ انتخاب، هیچیک نتوانست بر عزم ملت ایران فائق آید و انتخابات مهم ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر و روستا را دچار مشکل سازد.
اینجانب جبهه سپاس بر خاک میسایم و خداوند علیم و قدیر را بر توفیقی که به ملت ایران عطا کرد و نظر رحمتی که بر ایران و جمهوری اسلامی افکند، شکر بی‌پایان میگزارم. به ملت ایران شادباش میگویم و به حضرات محترمی که با انتخاب مردم به مسئولیت والای ریاست‌جمهوری یا عضویت شوراها در سراسر کشور دست یافته‌اند، همراه با عرض تبریک، قدردانی از این ملت باوفا و پایبندی کامل به وظائفی را که در قانون برای آنان شمرده شده است، یادآوری میکنم. فرصت خدمتگزاری به کشور و ملت را قدر بدانید و انگیزه‌های خدائی را همواره مدّ نظر داشته باشید.
لازم میدانم از شورای محترم نگهبان و وزارت کشور و دستگاههای حافظ امنیت و سلامت و رسانه‌ی پرتلاش ملی و نامزدهای محترم و همه‌ی کسانی که به‌نحوی به این آزمون بزرگ کمک کرده‌اند تشکر کنم.
به حضرت ولی‌الله‌الاعظم ارواحنا فداه که صاحب اصلی این کشور و این نظام است سلام عرض می‌کنم و درود میفرستم، علو درجات امام عزیز که سلسله‌جنبان حرکت عظیم ملت ایران بود و شهیدان والامقام را که برترین افتخارات کشورند، از خداوند متعال مسألت میکنم.

سیّدعلی خامنه‌ای
۲۹ خرداد ۱۴۰۰


13:46 | ظریف: همه باید از آقای رئیسی حمایت کنیم/ احتمال حصول توافق قبل از پایان کار دولت فعلی وجود دارد

وزیر امور خارجه کشورمان امروز (شنبه) با اشاره به نتایج سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، اعلام کرد که آقای رئیسی اکنون رئیس جمهوری منتخب است و همه باید از ایشان حمایت و با او کار کنند.


13:39 | کدخدایی: رای هزاران ایرانی مقیم خارج، پاسخی محکم به مخالفان مردم بود

سخنگوی شورای نگهبان در آستانه اعلام نتایج رسمی انتخابات گفت: رأی هزاران ایرانی مقیم خارج، پاسخی محکم به مخالفان مردم ایران بود.


13:32 | محسن مهرعلیزاده روز شنبه در پیامی خطاب به آیت‌الله سید ابراهیم رییسی نوشت: موفقیت جنابعالی در رقابت‌های سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک عرض می‌کنم.


12:52 | قالیباف: هم‌افزایی قوای مجریه و مقننه، فصل جدیدی از مدیریت انقلابی و جهادی برای حل مشکلات مردم را رقم می‌زند

محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در پیامی انتخاب حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی را به عنوان رییس جمهورِ جمهوری اسلامی ایران به ایشان تبریک گفت.


12:09 | روحانی به دیدار رئیسی رفت

حسن روحانی برای تبریک پیروزی سید ابراهیم رئیسی در انتخابات به حوزه ریاست قوه قضاییه رفت.


12:02 | معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور: هیچ حادثه امنیتی و خرابکاری در روز انتخابات نداشتیم

حسین ذوالفقاری گفت: با اشراف اطلاعاتی که داشتیم هیچ حادثه امنیتی در انتخابات روز گذشته نداشتیم.


11:57 | اعلام نتایج انتخابات خبرگان، مجلس و شورای شهر تهران؛ پس از ریاست جمهوری

جمال عرف رییس ستاد انتخابات وزارت کشور، با بیان این که پس از نهایی شدن تجمیع آرا، وزیر کشور طی یک مراسم رسمی آمار نهایی را اعلام می‌کند، خاطرنشان کرد، تمام ظرفیت مان را برای تجمیع آراء ریاست جمهوری گذاشتیم و همانطور که قبلاً گفتیم قرار شد اول آراء ریاست جمهوری را تجمیع کنیم.

وی افزود: بعد در تهران وارد خبرگان و مجلس و سپس شوراها می شویم.

عرف گفت: در استان‌ها و شهرستان‌هایی که کار شمارش آرای ریاست جمهوری را تمام کرده‌اند، کار شوراها را آغاز کردند و چون واحد شهرستانی هستند در خود شهرستان‌ها و استان‌ها آن را اعلام می کنند و ضرورت اعلام نهایی ملی وجود ندارد.


11:00 | رییس ستاد انتخابات وزارت کشور: 28 میلیون 600 هزار نفر در انتخابات ریاست جمهوری مشارکت کردند

نتایج اولیه شمارش آرا تا این لحظه:

سیدابراهیم رئیسی 17 میلیون 800 هزار رای

محسن رضایی 3 میلیون و300 هزار رای

عبدالناصر همتی 2 میلیون و 400 هزار رای

امیرحسین قاضی زاده هاشمی حدود 1 میلیون رای


10:19 | رئیس جمهور درپیامی خطاب به ملت ایران حضور حماسی و کم نظیر در انتخابات 1400 را لبیک با شکوهی به رهبر معظم انقلاب و تجلی تجدید عهد با شهدای والامقام کشور، خواند و تاکید کرد: حضور پرشکوه و دشمن شکن شما ملت هوشیار در این انتخابات موجب پشیمانی و یاس دشمنان و بدخواهان این ملت گردید و بار دیگر حرکت ملت ایران در مسیر تعالی و تدبیر و خردورزی و امید به آینده ای روشن را رقم زد.


10:06 | قاضی‌زاده هاشمی پیروزی رئیسی را تبریک گفت

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: ضمن حمایت از رای مردم به برگزیده ملت حضرت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی تبریک عرض می‌کنم.


10:00 | تبریک رییس جمهوری به منتخب مردم

رییس جمهوری با تبریک پیروزی منتخب مردم در سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: منتخب در این انتخابات معلوم است، ایشان ان‌شاءلله ۴۵ روز دیگر مسوولیت ریاست جمهوری را بر عهده می گیرد این دولت پایان ماموریتش خواهد بود.

روحانی گفت: من به منتخب مردم تبریک می‌گویم حالا چون هنوز رسما اعلام نشده من هم با توجه به قانون مقداری تبریک رسمی را به تاخیر می‌اندازم اما منتخب در این انتخابات معلوم است که چه کسی رای به اندازه کافی آورده و امروز منتخب مردم هست و ان‌ شاءالله ۴۵ روز دیگر مسوولیت ریاست جمهوری را عملا خواهد گرفت و این دولت، یعنی ۴۵ روز دیگر پایان ماموریت و مسوولیت دولت دوازدهم خواهد بود.


09:44 | همتی به رئیسی تبریک گفت

عبدالناصر همتی پیروزی سیدابراهیم رئیسی در انتخابات ۱۴۰۰ را تبریک گفت.


08:57 | تبریک محسن رضایی به سید ابراهیم رئیسی

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات گفت: این حماسه شکوهمند را به محضر مقام معظم رهبری، ملت ایران و به منتخب ملت، آیت‌الله رئیسی تبریک عرض نموده، دوام توفیقات ایشان را در این مسئولیت طلب می‌کنم.


08:41 | دو روز بعد از پایان رای گیری به شکایت‌ها رسیدگی می‌شود

سیداسماعیل موسوی سخنگوی دبیر ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران مستقر در این ستاد گفت: بر اساس قانون دو روز بعد از پایان انتخابات هیئت‌های اجرایی و نظارت وظیفه دارند شکایات را دریافت و بررسی کنند.

وی ادامه داد: ضمن آنکه هیات بازرسی وزارت کشور که در شهرستان‌ها و بخش ها مستقر هستند رسیدگی نهایی را انجام می دهند و به شکایات بر اساس قانون رسیدگی می شود.


06:58 | آمار رسمی تا این لحظه اعلام نشده است

تا این لحظه ستاد انتخابات کشور آمار رسمی از نتایج انتخابات را اعلام نکرده است.


06:37 | شمارش آرا در شمال شرق و مرکز آمریکا؛ تداوم رای گیری در ایالت های غربی

شمارش آرا ایرانیان مقیم آمریکا که از صبح جمعه برای شرکت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران به پای صندوق های رای آمده اند، در ایالت های شمال شرق و مرکز آغاز شده اما در غرب آمریکا همچون کالیفرنیا رای گیری همچنان ادامه دارد.


4:58 | اولین آمار از میزان مشارکت در استان‌ها تا ساعاتی پیش/ فارس

هرمزگان ۵۸ درصد
خراسان رضوی ۵۴ درصد
خراسان شمالی ۶۰ درصد
قزوین ۵۰ رصد
آذربایجان شرقی ۴۴ درصد
گلستان ۵۷ درصد
یزد ۵۷ درصد
کرمانشاه ۴۵ درصد
سمنان ۵۲ درصد
کرمان ۵۷ درصد


03:05 | میزان مشارکت انتخابات ۱۴۰۰ بیش از مشارکت انتخابات مجلس یازدهم است

سخنگوی ستاد انتخابات کشور: آماری از مشارکت نداریم اما فکر می‌کنم میزان آن، از انتخابات مجلس یازدهم بیشتر باشد


02:38 | ممکن است اعلام نتایج انتخابات با تاخیر انجام شود

دبیر ستاد انتخابات کشور:انتخابات تا ساعت ۲ تا طول کشیده و ممکن است یکی دو ساعت دیگر هم ادامه داشته باشد، بنابراین ممکن است اعلام نتایج هم با تاخیر انجام شود.


02:00 | پایان مهلت اخذ رای و آغاز شمارش آرا

در حال تکمیل ...

پربیننده ترین خبرها