نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی: روابط با امارات را تقویت می‌کنیم

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی: روابط با امارات را تقویت می‌کنیم
دوشنبه 31 خرداد 1400 - 17:18

«نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با اشاره به سفر هفته آینده وزیر خارجه این رژیم به امارات متحده عربی اعلام کرد، تل‌آویو برای تعمیق روابط با ابوظبی تلاش خواهد کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

نخست‌وزیر جدید رژیم اشغالگر قدس سفر آتی «یائیر لاپید» وزیر خارجه این رژیم به امارات متحده عربی را تاریخی خواند و بر عزم دو طرف برای تقویت روابط تاکید کرد.

نفتالی بنت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پیامی توییتری درباره سفر هفته آینده «یائیر لاپید» نفر دوم کابینه جدید تل‌آویو و وزیر خارجه این رژیم به امارات متحده عربی اظهارنظر کرد.

نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس نوشت: «یائیر لاپید وزیر خارجه اولین وزیر اسرائیلی خواهد شد که به امارات متحده عربی سفر رسمی انجام می‌دهد. این (سفر)، یک تحول تاریخی و مهم است».

نخست‌وزیر جدید صهیونیست‌ها افزود: «روابط اسرائیل-امارات بخش مهمی از سیاست خارجی اسرائیل است و ما برای تعمیق روابط تلاش خواهیم کرد».

بنا بر گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی، وزارت خارجه این رژیم اعلام کرد که سفر یائیر لاپید به امارات در تاریخ‌های بیست‌ونهم و سی‌ام ژوئن (سه‌شنبه و چهارشنبه، هشتم و نهم تیر ماه) انجام می‌شود.

طبق این گزارش‌ها، وزیر خارجه صهیونیست‌ها در این سفر سفارتخانه تل‌آویو در ابوظبی و کنسولگری این رژیم در دبی را افتتاح می‌کند.

قرار است «عبدالله بن زائد آل نهیان» وزیر خارجه امارات نیز در مدت سفر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از لاپید میزبانی کند.

عبدالله بن زائد اخیرا در تماس تلفنی با نفر دوم کابینه تل‌آویو، ضمن تبریک پُست جدید وی، درباره همکاری‌های دوجانبه و توافق‌های سازش با کشورهای عربی صحبت کرد.

شامگاه یکشنبه رأی‌گیری در کنست رژیم صهیونیستی در خصوص کابینه نفتالی بنت برگزار شد و ۶۰ نماینده کنست به کابینه بنت رأی اعتماد دادند و ۵۹ نفر با آن مخالفت کردند و بنت به عنوان نخست‌وزیر جدید رژیم صهیونیستی سوگند یاد کرد و به ۱۲ سال دوران نخست‌وزیری نتانیاهو پایان داد و به عنوان سیزدهمین نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس سی‌وششمین کابینه این رژیم آغاز به کار کرد.

یائیر لاپید هم به عنوان نخست‌وزیر جایگزین رژیم صهیونیستی سوگند یاد کرد و دومین نخست‌وزیر جایگزین در تاریخ این رژیم لقب گرفت. وی همزمان منصب وزارت خارجه را هم در اختیار گرفت.

سفر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به امارات متحده عربی در شرایطی انجام می‌شود که تحرکات دو طرف بعد از امضای توافق سازش برای بهبود روابط ادامه دارد.

وزیر خارجه امارات متحده عربی به نمایندگی از این کشور، ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰ (۲۵ شهریور ۱۳۹۹) در مراسمی با حضور دونالد ترامپ و بنیامین نتانیاهو در کاخ سفید توافق عادی سازی روابط میان ابوظبی و تل‌آویو را امضا کرده بود.

با روی کار آمدن جو بایدن به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا، مقام‌های دولت او تاکید کرده‌اند که حمایت واشنگتن از توافق‌های سازش برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی ادامه می‌یابد.

فارس

پربیننده ترین خبرها