نظارت جی‌پی‌اسی بر خبرنگاران خارجی در بازی‌های المپیک توکیو

نظارت جی‌پی‌اسی بر خبرنگاران خارجی در بازی‌های المپیک توکیو
سه شنبه 18 خرداد 1400 - 15:08

برگزارکنندگان بازی‌های المپیک توکیو قصد دارند با جی‌پی‌اس بر حرکت و اقامت روزنامه‌نگاران خارجی نظارت کنند.

العالم - آسیا

به نقل از خبرگزاری فرانسه، بنا بر اعلام متولیان المپیک توکیو، خبرنگاران خارجی که وظیفه پوشش این مسابقات را بر عهده دارند باید همیشه دستگاه جی‌پی‌اس به همراه داشته باشند. اگر آنها از این قانون تخطی کنند، مجوز حضورشان در ژاپن باطل خواهد شد.

متولیان بازی‌های المپیک توکیو -- که ابتدا قرار بود در سال ۲۰۲۰ برگزار شود و به دلیل شیوع ویروس کرونا به تأخیر افتاد -- می‌کوشند به افکار عمومی نه‌چندان خوشبین ژاپن اطمینان دهند که می‌توانند این مسابقات را با تضمین حفظ سلامت مردم و با رعایت قوانین مرتبط با کووید-۱۹ برگزار کنند. این رقابت‌ها حدود ۶ هفته دیگر آغاز خواهد شد.

سایکو هاشیموتو، مدیر ارشد برگزاری المپیک توکیو در این خصوص گفت: حدود ۶ هزار خبرنگاری که قصد دارند برای پوشش این مسابقات به ژاپن سفر کنند باید جزئیات کاملی از مناطقی را که می‌خواهند در ۲ هفته نخست اقامتشان در آنها حضور یابند در اختیار مقامات قرار دهند. این اماکن شامل هتل‌ها و مراکز برگزاری مسابقات می‌شود. او افزود: از فناوری‌های رهگیری برای حصول اطمینان از حضور آنها در مناطق مورد نیاز استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: «تعداد هتل‌های اقامت خبرنگاران خارجی از ۳۵۰ هتل ابتدایی به حدود ۱۵۰ هتل کاهش خواهد یافت. ما از جی‌پی‌اس برای کنترل دقیق رفتار آنها استفاده خواهیم کرد.»

این در حالی است که ورزشکاران حاضر در بازی‌های المپیک توکیو نیز با محدودیت‌های مشابهی مواجه خواهند بود و باید هر روز تست کرونا دهند. حضور تماشاچیان خارجی در بازی‌های المپیک توکیو غیرمجاز اعلام شده است و متولیان این مسابقات باید به زودی درباره احتمال حضور تماشاچیان ژاپنی تصمیم‌گیری کنند.

پربیننده ترین خبرها