سرنوشت حضور تماشاچیان در بازی‌های المپیک توکیو امروز مشخص می‌شود 

 سرنوشت حضور تماشاچیان در بازی‌های المپیک توکیو امروز مشخص می‌شود 
دوشنبه 31 خرداد 1400 - 09:14

متولیان المپیک توکیو قرار است امروز درباره امکان حضور تماشاچیان تصمیم‌گیری کنند. 

العالم - آسیا

به گزارش العالم به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات ژاپنی و برگزارکنندگان بازی‌های المپیک توکیو امروز درباره امکان حضور تماشاچیان در هنگام برگزاری مسابقات المپیک به‌تعویق‌افتاده‌ی 2020 تصمیم‌گیری می‌کنند.

در حالی که کمتر از 5 هفته تا برگزاری مراسم افتتاحیه المپیک توکیو باقی مانده است، هنوز تصمیمی درباره چگونگی حضور هواداران اتخاذ نشده است. این نخستین بار در تاریخ المپیک است که تماشاچیان خارجی نمی‌توانند بازی‌ها را از نزدیک مشاهده کنند -- تصمیمی که به دلیل مقابله با شیوع ویروس کرونا اتخاذ شده است. اما ممکن است تماشاچیان ژاپنی بتوانند به طور محدود و کنترل‌شده این مسابقات را از نزدیک مشاهده کنند.

متخصصان ارشد حوزه بهداشت -- به‌خصوص مشاوران دولت ژاپن -- معتقدند برگزاری مسابقات پشت درهای بسته مزایای بهداشتی فراوانی به همراه دارد. آنها نگرانند حضور مردم برای تماشای مسابقات به شیوع مجدد ویروس کرونا منجر شود.

اما گزارش‌ها حکایت از آن دارد که برگزارکنندگان احتمالاً مجوز حضور حداکثر 10 هزار تماشاچی را برای مشاهده مسابقات صادر خواهند کرد. این رقم برای مراسم افتتاحیه که اسپانسرها و میهمانان ارشد ژاپنی نیز در آن حضور دارند احتمالاً به 20 هزار نفر افزایش خواهد یافت.

در مذاکرات امروز متولیان برگزاری بازی‌های المپیک 2020 توکیو، مقامات دولت ژاپن، مقامات محلی توکیو، مقامات کمیته بین‌المللی المپیک و کمیته بین‌المللی پارالمپیک حضور دارند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها