واکنش وزیر ارتباطات به اقدام دولت آمریکا علیه سایت خبری العالم

واکنش وزیر ارتباطات به اقدام دولت آمریکا علیه سایت خبری العالم
چهارشنبه 2 تير 1400 - 12:08

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مسدودسازی سایت های خبری العالم و پرس تی وی توسط آمریکا واکنش نشان داد.

العالم _ ایران / سیاسی

وزیر ارتباطات درباره حکم توقف کار برخی شبکه‌ها مانند العالم، پرس تی‌وی و الکوثر از سوی آمریکا گفت: این اقدام نشان می‌دهد که جبهه مقاومت اثرگذاری گسترده دارد چرا که باعث شده رژیم آمریکا بر ارزش‌های مورد ادعای خود پا بگذارد. این اقدام برای اولین مرتبه نیست که انجام شده و در چند سال گذشته اقدامات متعددی برای توقف حرکت قطار پرسرعت پیشرفت جمهوری اسلامی در عرصه فضای مجازی داشتیم. از حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از گوشی‌های تلفن همراه که اقدام بسیار نادر و مخالف تمام قواعد حقوق بین‌الملل بود گرفته تا وضع تحریم بر شرکت‌های ایرانی برای دسترسی به سکوهای توزیع نرم‌افزار و تحریم گسترده روی خدمات ابری، همگی جزو کارهایی است که در این چند سال انجام داده‌اند.

جهرمی خاطرنشان کرد: در مقابل اقدامات بازدارنده‌ای مانند طراحی و توسعه سیستم عامل اختصاصی ایران، همکاری با چین برای سیستم عاملی که پایه آن گوگل نیست، استقلال در حوزه خدمات ابری در کشور، اقدامات موثر در حوزه DNS که در کشور صورت گرفت باعث شد بسیاری از مواضعی که علیه جمهوری اسلامی در حوزه فضای مجازی داشتند کوتاه بیایند. اقداماتی که اکنون انجام می‌دهند ناشی از بیچارگی آن‌ها در برابر جبهه مقاومت است. ما در برابر هر گروهی که در دنیا علیه مواضع صهیونیزم و استکبار جهانی با این تحریم‌ها مواجه شود آمادگی ارائه خدمات لازم بر اساس زیرساخت‌هایی که در کشور توسعه داده شده را داریم. آن‌ها خدمت‌رسانی به دامنه خبرگزاری فارس را نیز تحریم کردند اما در داخل کشور زیرساخت برای آن ایجاد شد تا کار خود را ادامه دادند.

وی تاکید کرد: ما باید به این فرآیند چالش‌برانگیز ادامه بدهیم. حضور جبهه مقاومت در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در حوزه رسانه‌های بین‌الملل باید تقویت شود و ما نیز زیرساخت‌های لازم برای این کار را در دسترس‌شان قرار خواهیم داد.

پربیننده ترین خبرها