اتحادیه اروپا به‌دنبال اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه

اتحادیه اروپا به‌دنبال اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه
جمعه 4 تير 1400 - 12:34

سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا از مسئول سیاست خارجی این سازمان خواستند همزمان که گزینه‌های گفت‌وگو با روسیه را بررسی می‌کند، تحریم‌های جدیدی را نیز برای اعمال بر مسکو آماده نماید.

العالم - اروپا

علی‌رغم تاکید روسیه بر آمادگی برای گفت‌وگو با اتحادیه اروپا جهت حل کردن اختلافات با این قاره، کشورهای اروپایی اما همچنان بر مواضع ضد روسی خود اصرار می‌ورزند.

سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا بامداد جمعه طی نشستی که در بروکسل داشتند، از «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی این اتحادیه خواستند تحریم‌های بیشتری از جمله محدودیت‌های اقتصادی برای مقابله با آنچه فعالیت‌های «مخرب» روسیه خواندند، آماده کند.

به نوشته خبرگزاری «تاس» سران کشورهای اروپایی همچنین نتوانستند بر سر طرح پیشنهادی برلین و پاریس برای برگزاری نشست با روسیه به توافق برسند اما از بورل خواستند که همزمان با آماده‌کردن تحریم‌ها، گزینه‌های گفت‌وگو با مسکو را نیز بررسی کند.

در بیانیه منتشر شده بعد از پایان نشست سران اتحادیه اروپا آمده است: «شورای اروپا بر لزوم پاسخ محکم و هماهنگ‌شده به هرگونه فعالیت مخرب، غیرقانونی و شرورانه توسط روسیه و همچنین استفاده کامل از تمام ابزارهای در اختیار اتحادیه اروپا تاکید دارد».

بر اساس این گزارش، این بیانیه می‌افزاید: «شورای اروپا همچنین بر پذیرا بودن اتحادیه اروپا برای تعامل گزینشی با روسیه در حوزه‌های محل انتفاع اروپا تاکید می‌کند. از کمیسیون و نماینده عالی اروپا (بورل) می‌خواهیم گزینه‌هایی را برای بررسی موضوعاتی از جمله تغییرات آب‌وهوایی، برجام،‌ سوریه ولیبی آماده کند».

روز چهارشنبه بود بود که نشریه «فایننشال تایمز» به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داده بود آلمان و فرانسه از اتحادیه اروپا خواسته‌اند دعوت از پوتین برای شرکت در یک نشست مشترک را بررسی کند.

رفتار دوگانه کشورهای اروپایی در درخواست از بورل برای آماده کردن تحریم همزمان با دعوت به گفت‌وگو در حالی است که «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه نیز روز گذشته با استقبال از ایده برگزاری نشست مشترک با اروپا، گفت مسکو این طرح را مثبت ارزیابی می‌کند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها