بغداد: تروریست های خارجی تا پایان دوران محکومیت خود در عراق باقی خواهند ماند

بغداد: تروریست های خارجی تا پایان دوران محکومیت خود در عراق باقی خواهند ماند
شنبه 5 تير 1400 - 19:52

وزارت دادگستری عراق اعلام کرد که تروریست های خارجی را فقط پس از سپری کردن دوران محکومیت خود در عراق، به کشورهایشان تحویل خواهیم داد.

العالم ـ عراق

"احمد لعیبی" سخنگوی وزارت دادگستری عراق، امروز شنبه، در اظهاراتی مطبوعاتی گفت: تروریست های عرب و خارجی که تحت بازداشت قرار گرفتند، طبق ماده 4 قانون تروریسم، به کشورهایشان تحویل داده نخواهند شد تا آنکه محکومیت خود در زندانهای عراق را سپری کنند.

وی افزود: حکم اعدام تروریست های عرب و بیگانه قابل تجدیدنظر است. پس از آنکه حکم آنها قطعی شود، فرمان ریاست جمهوری برای اجرای حکم اعدام صادر خواهد شد.

لعیبی اظهار داشت: به نهادهای حقوق بشر بین المللی و سفرای کشورها اجازه داده شده است تا با زندانیان خارجی دیدار کنند؛ اما به سبب شیوع ویروس کرونا، ملاقات ها از دو سال پیش متوقف شد.

سخنگوی وزارت دادگستری عراق از وجود تعداد بسیار زیادی از زندانیان متهم به تروریسم خواه عرب و یا خارجی خبر داد و گفت: آنها در زندانهای دولت فدرال و نیز زندانهای منطقه کردستان عراق حضور دارند اما آمار دقیقی از آنها وجود ندارد.

یادآور می شود که برخی کشورهای اروپایی و عربی در دو سال گذشته برای انتقال اتباع تروریست خود تلاش کردند؛ اما قانون عراقی مانع آنها شد.

پربیننده ترین خبرها