موضع گیری وزیر خارجه مصر درباره روابط با قطر

موضع گیری وزیر خارجه مصر درباره روابط با قطر
شنبه 5 تير 1400 - 18:48

وزیر امور خارجه مصر اعلام کرد: روابط میان قاهره و دوحه در مسیری صحیح در حرکت است و هر دو کشور با همه مسائل مورد اختلاف تعاملی مثبت دارند.

العالم - مصر

سامح شکری وزیر امور خارجه مصر اعلام کرد: روابط میان قاهره و دوحه در مسیری صحیح در حرکت است و هر دو کشور با همه مسائل مورد اختلاف تعاملی مثبت دارند.

وی افزود: مناسبات میان دو طرف در مسیری درست در جریان است و به صورت دوره‌ای، جلسات کمیته پیگیری اجرای خروجی نشست العلا برگزار می شود و قاهره طی چند روز آینده میزبان نشست سوم این کمیته خواهد بود.

شکری تاکید کرد: هر دو طرف با اغلب مسائل مورد اختلاف در سال‌های تحریم، تعاملی مثبت داشتند و سفر اخیرم به دوحه و دیدار با امیر و وزیر امور خارجه قطر بیانگر وجود اراده سیاسی قوی نزد حکومت قطر برای بازگرداندن مناسبات به روال عادی آن و تلاش برای زدودن ابهام‌هاست.

رئیس دستگاه دیپلماسی مصر افزود: برقراری روابط حسنه مصر با همه کشورهای عربی همواره خواسته و آرمان ما بوده و قاهره همیشه به جلو نگاه می‌کند و در مناسبات بین المللی حتی اگر ابهام‌هایی در روابط به وجود آید، این پیوندهای تاریخی است که می‌تواند با زدودن ابهام‌ها و مهار اختلافات در راستای منافع دو کشور گام بردارد.

شکری تاکید کرد: در سفر اخیرم به دوحه، تمایل واقعی رهبران این کشور برای تعامل با مصر را مشاهده کردم و امیدوارم این دیدارها سرآغاز مبارکی برای بازگشت روابط حسنه میان دو کشور باشد.

پربیننده ترین خبرها