جرقه ای به نام "نزار بنات"!

يکشنبه 6 تير 1400 - 18:32

به دنبال ترور نزار بنات فعال سیاسی و در اوج درخواست برای ادامه جنبش های مسالمت آمیز تا رسیدن به تغییر کامل و درخواست کناره گیری محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در چندین منطقه کرانه باختری شاهد تظاهرات های اعتراض آمیز بود.

العالم - فلسطين

درخواستهای تظاهرکنندگان فلسطینی از مجازات عاملان کشته شدن نزار بنات به سرعت به درخواست هایی برای تغییر کامل تبدیل شد تا مساله کشته شدن نزار جرقه انفجاری برای تشکیلات خودگردان باشد.

هزاران فلسطینی در چندین منطقه کرانه باختری اشغالی به دنبال شکست های تشکیلات و اشتباهات دولت که شاید مهم ترین آن ادامه هماهنگی امنیتی با نهادهای امنیتی نیروهای اشغالگر و سریال شکنجه ها و سرکوب فعالان مخالف اشغالگران و شکست تشکیلات در حمایت از حقوق فلسطینینان کرانه باختری در برابر حملات اسرائیل دست به تظاهرات زدند و همه این مسائل موجب شد معترضان در مناطق مختلف کرانه باختری شعارهایی برای سرنگونی دولت سر داده و خواهان کناره گیری محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و فروپاشی آن شدند.

این اعتراض ها با خشونت نهادهای امنیتی روبرو شد زیرا از بمب های گازی و گلوله برای متفرق کردن معترضین استفاده کردند.

در اوج سیاست سکوت تشکیلات خودگردان فلسطین ، صداهایی نیز از داخل جنبش فتح به گوش می رسید که خواهان تغییر است و برخی گروه های فلسطینی و نهادهای حقوقی سرکوب اعتراض ها را محکوم کرده و خواهان ادامه این جنبش شدند.

جنبش حماس ،سرکوب تظاهرکنندگان مسالمت آمیز توسط نهادهای امنیتی را محکوم کرده و این رفتار را تلاش برای فتنه انگیزی و خطری برای وحدت جامعه فلسطین دانسته و خواهان ادامه این جنبش مسالمت آمیز شدند.

جنبش جهاد اسلامی نیز گفت تشکیلات دیگر نماینده مردم فلسطین نیست و علیه آمال و کرامت آنان اقدام می کنند و مردم حق دارند که خواهان محاکمه و کناره گیری افراد فاسد باشند.

پربیننده ترین خبرها