کناره گیری مقام صهیونیست به دلیل شیوع مجدد کرونا

کناره گیری مقام صهیونیست به دلیل شیوع مجدد کرونا
يکشنبه 6 تير 1400 - 23:53

رسانه‌های صهیونیستی از تصمیم به کناره گیری مدیر کل بهداشت این رژیم به دلیل شیوع موج تازه کرونا در فلسطین اشغالی و ابتلای شماری دانش آموز و معلم به این بیماری باوجود واکسیناسیون سراسری خبر دادند.

العالم - فلسطین اشغالی

مدیرکل وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی در بحبوحه شیوع موج تازه کرونا در فلسطین اشغالی، یکشنبه شب به وقت تهران از تصمیم خود به کناره گیری خود از این سمت خبر داد.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» «چزی لوی» مدیر کل وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از سمت خود کناره گیری می‌کند.

این در حالی است که با وجود ادعای انجام واکسیناسیون سراسری از نوع فایز ساخت آمریکا در فلسطین اشغالی، موج جدیدی کرونا در حال شیوع در اسرائیل است. وزارت بهداشت این رژیم یکشنبه اعلام کرد که ۱۱۴ مورد جدید ابتلا به کرونا ثبت شده است.

بنابر اعلام وزارت بهداشت رژیم اسرائیل، حال ۲۳ نفر از این بیماران وخیم اعلام شده است. بنابرادعای مقام‌های صهیونیستی تاکنون ۶۴۲۹ نفر در فلسطین اشغالی جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

جروزالم پست در خبری دیگر نوشت که وزارت بهداشت رژیم اسرائیل اعلام کرده ۶۰۶ دانش آموز و ۴۵ معلم در روزهای اخیر به کرونا مبتلا شده‌اند.

به نوشته این روزنامه، به دنبال شیوع جدید کرونا در فلسطین اشغالی، تاکنون ۲ مدرسه و ۴ پیش دبستانی بسته شده‌اند.

مدیر کل وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی اخیرا گفت که ۷۰ درصد از شیوع جدید کرونا از نوع «دلتا» بوده است. وی همچنین خاطر نشان کرد که نیمی از افراد آلوده به کرونا کودک هستند و یک سوم افراد آلوده واکسینه شده‌اند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز سه‌شنبه گذشته با ابراز نگرانی از روند واکسیناسیون گفت که فلسطین اشغالی با شیوع جدید ویروس کرونا مواجه شده است.

«نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: «کابینه مجدداً تشکیل جلسه می‌دهد تا طرحی برای مبارزه با شیوع جدید ویروس کرونا تهیه کند. اگر نیازی به پرواز به خارج نیست، مسافرت نکنید.»

وی خواهان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ماسک زدن در فرودگاه بین‌المللی بن گوریون شد و دانش آموزان والدین آن‌ها نیز خواست مقررات را رعایت کنند. بنت همچنین میزان عقب ماندگی واکسیناسیون در فلسطین اشغالی را نکوهش کرد و گفت که همه باید تا نهم ژوئیه واکسینه شوندو هر دو دز واکسن را قبل از انقضا با موفقیت دریافت کنند.

پربیننده ترین خبرها