ائتلاف الفتح در واکنش به بمباران «القائم»: ادامه گفت‌وگو با آمریکا اتلاف وقت است

ائتلاف الفتح در واکنش به بمباران «القائم»: ادامه گفت‌وگو با آمریکا اتلاف وقت است
دوشنبه 7 تير 1400 - 14:58

ائتلاف الفتح در واکنش به تجاوز بامداد امروز آمریکا علیه الحشد الشعبی عراق و شهادت شماری از نیروهای این سازمان بیانیه شدیداللحنی صادر کرد.

العالم - عراق

ائتلاف الفتح عراق به ریاست «هادی العامری» با صدور بیانیه‌ای به حمله بامداد امروز آمریکا به مواضع سازمان الحشد الشعبی در منطقه «القائم» واقع در نزدیکی مرز سوریه واکنش نشان داد.

در این بیانیه که نسخه‌ای از آن در وبگاه «شفق نیوز» منتشر شد، آمده است: بمباران مقر یک گروه از نیروهای الحشد الشعبی در مرزهای عراق و سوریه، در واکنش به رژه شنبه گذشته الحشد الشعبی صورت گرفته است.

ائتلاف الفتح در ادامه به دولت عراق هشدار داد که تداوم گفت‌وگوی راهبردی با ایالات متحده بدون هیچ نتیجه‌ای؛ صرفا «تعلل و اتلاف وقت» است.

ائتلاف الفتح تاکید کرد که حمله بامداد امروز آمریکا به منطقه القائم و هدف قراردادن نیروهای غیوری که برای دفاع از مقدسات، کرامت، عزت و حاکمیت عراق لباس رزم پوشیده بودند، بار دیگر دشمنی آمریکا با ملت عراق و فرزندان غیور آن در الحشد الشعبی را نشان داد. این بمباران بیانگر خشم آمریکا از رژه نظامی موفق الحشد الشعبی با حضور فرماندهی کل نیروهای مسلح در روزهای اخیر است.

این ائتلاف اعلام کرد: «هدف قرار گرفتن نیروهای وابسته به الحشد الشعبی، بیهوده بودن حضور نیروهای آمریکایی در عراق و خطرات آنها برای امنیت و ثبات کشور را ثبات کرد. ‌آنها می‌خواهند که عراق میدان تنش و درگیری باشد.دولت عراق باید به برنامه خود که در پارلمان به عنوان یکی از شروط اعطای رای اعتماد تصویب شد، پایبند باشد و فورا و بدون هیچ تعللی، برای اخراج نیروهای خارجی از کشور به ویژه آمریکایی‌ها اقدام کند».

الفتح تاکید کرد: «بیش از یک سال از تشکیل دولت عراق می‌گذرد و این دولت در خصوص این قضیه، مدام درجا می‌زند. تداوم گفت‌وگو با آمریکا بدون هیچ نتیجه‌ای یک امر بی‌فایده است و ما آن را تعلل و اتلاف وقت می‌دانیم».

در ادامه این بیانیه آمده است که آمریکا با این تجاوزها به دنبال حفظ آشفتگی و درگیری در عراق است. لذا فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق می‌بایست دستور تحقیق درباره این هدف قرار گرفتن مواضع الحشد الشعبی را صادر کند و وزارت خارجه کشور نیز این تجاوز را محکوم کند.

بامداد امروز منابع خبری در عراق و سوریه از حمله هوایی هواپیماهای ناشناس به مواضعی در منطقه بوکمال در مرز سوریه و عراق خبر دادند و دقایقی بعد روشن شد که این حمله به یک پایگاه پشتیبانی و لجستیکی تیپ ۱۴ الحشد الشعبی عراق بوده است.

دقایقی پس از آن نیز وزارت دفاع آمریکا با انتشار بیانیه‌ای ضمن قبول مسئولیت این حمله اذعان کرد، «جنگنده‌های این کشور یکشنبه‌شب به وقت واشنگتن به دستور «جو بایدن»، رئیس جمهور این کشور، حملات دقیقی را به مناطقی در بوکمال در مرز سوریه و عراق انجام داده است».

در این حمله چهار نیروی عراقی به شهادت رسیده‌اند. احمد المکصوصی فرمانده تیپ ۱۴ الحشد با انتشار بیانیه‌ای ضمن تسلیت شهادت همکارانش خطاب به فرماندهی الحشد اعلام کرده که نیروهایش آماده انتقام‌گیری هستند.

از سوی دیگر، سرتیپ «یحیی رسول» سخنگوی نیروهای مسلح عراق، ضمن محکوم کردن این اقدام آمریکا علیه الحشد الشعبی، همه طرف‌ها را به آرامش دعوت کرد و وعده داد که دولت با تمام توان، به انجام تحقیقات، اتخاذ تدابیر و برقراری تماس‌های لازم در تمامی سطوح برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی مبادرت خواهد ورزید.

پربیننده ترین خبرها