رژه نظامی حشد شعبی آمریکا را نقره‌داغ کرد

رژه نظامی حشد شعبی آمریکا را نقره‌داغ کرد
دوشنبه 7 تير 1400 - 17:59

بامداد امروز دوشنبه جنگنده‌های آمریکایی با حمله به مناطقی در القائم-بوکمال واقع در مرز عراق و سوریه، چهار رزمنده الحشد الشعبی را به شهادت رساندند. در حمله به داخل مرزهای سوریه، سه غیر نظامی مجروح شده و یک کودک به شهادت رسید. 

العالم-کشکول

این تجاوز سبوعانه آمریکایی پس از دو رویداد اتفاق افتاد: نخست، رژه نظامی باشکوهی که حشد الشعبی به مناسبت هفتمین سالگرد تاسیس خود انجام داد و دوم، گزارش داگلاس سلیمان سفیر سابق آمریکا در عراق خطاب به دولت بایدن بود. او در این گزارش اظهار داشت که اگر می خواهند منافع آمریکا در عراق را حفظ کنند، باید آیت الله سیستانی، حشد الشعبی و مناسک حسینی را از بین ببرند.

در روز رژه حشد الشعبی در شنبه گذشته، در اینجا یعنی تارنمای شبکه العالم نوشتیم که قطعا این روز برای دشمنان عراق روز مبارکی نخواهد بود، بویژه اینکه شخصیت های سیاسی و امنیتی بلندپایه ای ازجمله مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق، فالح الفیاض رئیس سازمان حشد الشعبی و جمعه عناد وزیر دفاع عراق در این مراسم شرکت کردند. علاوه بر آن، مصطفی الکاظمی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در این مراسم خطاب به سربازان حشد الشعبی گفت:" به فرزندان عراق، فرزندان قهرمان حشد الشعبی در سالروز تاسیس آن درود می فرستم... نیروهای حشد الشعبی فرزندان حکومتند و همواره هر آنچه به وطن و مردم ما خدمت می کند را تقدیم می کنند... شما و نیروهای امنیتی، تروریسم را شکست دادید و ماموریت های بزرگ تری را پیش روی خود دارید. با بیداری، نظم و تلاش شما حشد الشعبی پایدار می ماند. با شما عراق نقش تاریخی خود در منطقه را دوباره بدست می آورد. بر قهرمانی های شما و فداکاری های شهدایتان و خانواده های بزرگوارشان درود می فرستم".

بدون شک پیام های این مراسم به سرعت به دشمنان عراق رسیده است، کسانی که همواره از طریق رسانه های مغرض خود درصدد فتنه افکنی میان فرزندان ملت عراق از طوایف و مذاهب مخلتف بودند و از آن مهم تر برای ایجاد شکاف میان ارتش و نیروهای امنیتی با نیروهای حشد الشعبی تلاش می کردند. دشمنان عراق و در راس آنها آمریکا، با مشاهده اتحاد ملت عراق نقشه ها و توطئه های خود را نقش بر آب دیدند، لذا تنها راه مقابل خود را تجاوز خائنانه بر قهرمانان حشد الشعبی دیدند که از مرزهای سوریه و عراق محافظت می کردند.

عامل دوم این تجاوز خائنانه آمریکایی، گزارش داگلاس سلیمان سفیر سابق آمریکا در عراق بود که در آن، حشد الشعبی و آیت الله سیستانی و مناسک حسینی را از بزرگ ترین موانع حضور آمریکا در عراق دانست که به زعم وی به زیان منافع آمریکا در این کشور هستند. او در این گزارش خواستار مبارزه با سه نامبرده و از بین بردن آنها شد!

داگلاس که رئیس موسسه کشورهای عربی خلیج فارس در واشنگتن است در گزارش خود تحت عنوان " راهبردهای تضمین منافع آمریکا در عراق در دوران بایدن" نوشت:" پادشاهی عربستان، ایران و عراق از بزرگ ترین کشورهای صادرکننده نفت و سوخت های فسیلی در دنیا هستند. به همین دلیل نمی توان این سه کشور را در معادلات منطقه ای و بین المللی نادیده گرفت. ایران از سال 1979 ارتباط خود با ایالات متحده را قطع کرد".

وی در این گزارش افزود:" پادشاهی عربستان روابط صلح آمیز و درستی با ایالات متحده دارد و عظمت و قدرت آمریکا در معادلات جهانی را درک کرده است. عراق در موازنه قوا در منطقه و نشان دادن آمریکا به عنوان قدرتی برتر در خاورمیانه، کشوری تعیین کننده است. تسلط بر عراق در کنار همکاری با پادشاهی عربستان، پایه اصلی نفوذ واشنگتن در خاورمیانه است".

وی در ادامه نوشت:" وجود حشد الشعبی در سال های اخیر، بزرگ ترین مانع در مقابل منافع آمریکا در عراق بود. حذف کامل حشد الشعبی در معادلات نظامی، سیاسی و اجتماعی به وسیله تقویت ارتش قانونی عراق، باید راهبرد نهایی آمریکا باشد. وجود این گروه حتی بدون قدرت نظامی هم به زیان منافع آمریکا است. باید طی سالیان زیاد پیش رو، در راستای خلع سلاح حشد الشعبی، نابودی هویت آن، برکناری رهبران آن و ایجاد تضاد میان ماهیت قیام مردمی و آینده عراق تلاش کرد".

رزمندگان حشد الشعبی در القائم کار حفاظت از مرزهای عراق و سوریه از داعش و گروهک های تروریستی را بر عهده داشتند، گروه هایی که آمریکا ادعا می کند برای مبارزه با آنها یک ائتلاف بین المللی را رهبری می کند. تجاوز آمریکا به نیروهای حشد الشعبی نشان داد که پیشنهاد سلیمان به سرعت به دولت بایدن رسیده و واشنگتن را برای ضربه زدن به حشد الشعبی در پاسخ به سیلی سختی که از رژه نظامی آن خورد، دست به کار کرده است.

متاسفانه سلیمان و بایدن نفهمیدند که جدا کردن حشد الشعبی از ملت عراق به مثابه جدا کردن روح از بدن است. نیروهای حشد الشعبی که نخست وزیر عراق آنها را فرزندان حکومت و حافظان عراق توصیف کرد، بخشی از ملت عراق هستند. آنها کشاورزان، کارگران، کارمندان و کاسبانی بودند که مزرعه، کارخانه، اداره، دانشگاه و مدرسه خود را ترک کرده اند تا از فتوای مراجع برای دفاع از عراق، مقدسات و آزادی های آن اطاعت کنند. آنها شبیه به گروه های مسلحی نیستند که آمریکا با نقشه اسرائیل و ثروت عربستان به عراق آورد تا در کوی و محله های آن فتنه و ویرانی بپراکنند.

بنابراین، حشد الشعبی همچنان خاری در چشم آمریکا باقی خواهد ماند و تا وقتی سرزمین مقدسات را اشغال کرده، آرامش را از آن خواهد گرفت. آمریکا دیر یا زود باید از عراق برود. این خواسته ملت عراق است و هرچقدر هم آمریکا در انجام آن تعلل کند، تغییر نخواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها