تشییع شهدای الحشد الشعبی با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل

تشییع شهدای الحشد الشعبی با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل
سه شنبه 8 تير 1400 - 11:45

هزاران نفر از مردم بغداد امروز در تشییع جنازه شهدای الحشدالشعبی تجمع کرده و علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی شعار دادند.

العالم - عراق

هزاران نفر از مردم بغداد امروز (سه‌شنبه) با تجمع در منطقه «الجادریه» در مراسم تشییع پیکر شهدای الحشد الشعبی حضور یافتند.

به نوشته منابع عراقی در این مراسم شخصیت‌ها و فرماندهان مطرح مقاومت عراق از جمله «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق، «فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشدالشعبی، «ابو فدک المحمداوی» رئیس ستاد کل نیروهای سازمان الحشد الشعبی و «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح نیز حضور یافتند. تشییع کنندگان به هنگام ورود ابو فدک با استقبال از وی شعار دادند «ای ابوفدک انتقام بگیر.»

حاضرین در این مراسم با شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» جنایت اشغالگران آمریکایی در حمله بامداد روز گذشته (دوشنبه) به مقر الحشدالشعبی در منطقه «القائم» در مرز با سوریه را محکوم کردند.

آن‌ها همچنین از گروههای مقاومت عراق خواستند تا «پاسخی ویران‌گر» به این اقدام آمریکا بدهند.

2

بامداد دیروز منابع خبری در عراق و سوریه از حمله هوایی هواپیماهای ناشناس به مواضعی در منطقه بوکمال در مرز سوریه و عراق خبر دادند و دقایقی بعد روشن شد که این حمله به یک پایگاه پشتیبانی و لجستیکی تیپ ۱۴ الحشد الشعبی عراق بوده است.

دقایقی پس از آن نیز وزارت دفاع آمریکا با انتشار بیانیه‌ای ضمن قبول مسئولیت این حمله اذعان کرد، «جنگنده‌های این کشور یکشنبه‌شب به وقت واشنگتن به دستور «جو بایدن»، رئیس جمهور این کشور، حملات دقیقی را به مناطقی در بوکمال در مرز سوریه و عراق انجام داده است».

در این حمله چهار نیروی عراقی به شهادت رسیده‌اند. گروههای مقاومت در عراق روز گذشته با انتشار بیانیه‌هایی از انتقام سخت از آمریکایی‌ها سخن گفتند. دولت و وزارت خارجه عراق نیز این حمله را محکوم کردند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها