آیا آمریکا می تواند به دژ مستحکم عراق نفوذ کند؟

آیا آمریکا می تواند به دژ مستحکم عراق نفوذ کند؟
سه شنبه 8 تير 1400 - 14:01

شیخ کاظم الفرطوسی سخنگوی گردان های سید الشهدا گفت آمریکا جنایت تروریستی علیه حاکمیت عراق مرتکب شده و به مبارزینی مرتبط با نهاد نظامی دولت را منطقه مرزی القائم  سوریه  حمله کرده است.

العالم- عراق

الفرطوسی در گفت وگو با برنامه مع الحدث شبکه خبری العالم اظهار داشت: این جنایت آمریکایی، توافقات و عرف های بین المللی را نقض می کند اگر چه رسانه ها به شکلی دیگر آن را به تصویر می کشند اما الحشد‌الشعبی مورد هدف آمریکا قرار گرفته است.

فرطوسی گفت: واکنش های دولتی همچنان شرم آور است و خواهان واکنش واقعی به این جنایت هستیم که کمترینش برنامه ریزی برای خروج نیروهای آمریکایی از عراق است.

وی افزود: واکنش های دولت عراق سیاسی و دیپلماتیک خواهد بود اما واکنش گردان های سید الشهدا که همان معادله بازدارندگی معروف است، واقعی خواهد بود و اجازه نخواهند داد خونشان هدر برود عراقی ها باید انتقام خون شهدای مدافع از خاک عراق را از قاتل بگیرند.

وی افزود: امریکا پایگاههای مختلفی را در منطقه مرزی عراق و سوریه و در عمق عراق و خاک سوریه و غیر نظامیان سوری را نیزهدف قرار داد.

وی افزود: امریکا با وارد کردن شماری نیروهای داعشی و ایجاد وضعیت نابسامان و درگیری ها در مناطق عراق در صدد ایجاد شکافی در دژ مستحکم مرزی عراق است تا بگوید برای مبارزه با تروریسم حضور دارد و سناریوی افغانستان در عراق در حال اجراست.

فرطوسی گفت: حضور داعش؛ اهدافی اساسی دارد که نخست به امنیت رژیم صهیونیستی مرتبط است و دوم منافع اقتصادی و میدان گاز انبار و سومین هدف نیز ترسیم مجدد نقشه سیاسی برای منطقه است.

پربیننده ترین خبرها