نیروهای صنعا "جنگ فرسایشی" را در اطراف مأرب کلید زدند

نیروهای صنعا
چهارشنبه 9 تير 1400 - 09:22

درگیری‌های چند روز اخیر در اطراف شهر مأرب به جنگی بسیار فرسایشی میان نیروهای صنعا از یک سو و مزدوران وفادار به دولت مستعفی و فراری منصور هادی، شبه‌نظامیان حزب سلفی "الاصلاح" و عناصر گروه‌های تروریستی داعش و القاعده از سوی دیگر تبدیل شده است.

العالم- یمن

به گزارش العالم به نقل از الاخبار، در حالی‌که طی 24 ساعت گذشته از شدت درگیری‌ها در جبهه‌های جنوب استان مأرب و شمال آن کاسته شده ولی این درگیری‌ها در جبهه‌های غربی و شمال غربیِ واقع در ورودی‌های شهر مأرب تشدید شده است.

به رغم حملات گسترده جنگنده‌های ائتلاف سعودی- اماراتی طی روز گذشته، نیروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی به سمت شهر "اسداس" مرکز مدیریت "رغوان" در غرب استان مأرب و نیز "التومه العلیا" در شرق "العطیف" و در حومه تپه‌های "البس" و "المصاریه" در جبهه غربی پیشروی داشتند.

طبق اعلام یک منبع نظامی در صنعا، "جنگ فرسایشی یکی از مهم‌ترین مراحل آماده‌سازی برای آزادسازی شهر مآرب بدون خونریزی و ویرانی است".

منبع مذکور تأکید کرد که همزمان با پیشروی‌های نیروهای صنعا در این شهر، مزدوران وفادار به منصور هادی و شبه‌نظامیان الاصلاح اقدام به حفر خندق‌هایی در مزارعی در امتداد مناطق همجوا با شهر مأرب می‌کنند ولی این اقدام، هرگز آنها را از حملات ارتش و کمیته‌های مردمی در امان نگه نمی‌دارد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها