طرح رام‌الله علیه غزه و حماس برای منحرف کردن کانون توجهات از کرانه باختری

طرح رام‌الله علیه غزه و حماس برای منحرف کردن کانون توجهات از کرانه باختری
پنج‌شنبه 10 تير 1400 - 12:48

به نوشته یک روزنامه لبنانی، رام‌الله برای منحرف کردن نگاه‌ها از حوادث کرانه باختری به دنبال انجام اقداماتی در نوار غزه با هدف ایجاد نارضایتی عمومی از حماس است.

العالم - فلسطین اشغالی

پس از کشته شدن «نزار بنات» فعال فلسطینی به دست نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان و اعتراض‌های شدید به این امر، رام‌الله و سران فتح در تلاش برای اجرای یک طرح فوری سیاسی، امنیتی و رسانه‌ای برای خروج از این بحران هستند.

در همین زمینه روزنامه «الاخبار» نوشت، کمیته مرکزی فتح و مقامات رام‌الله به اعضای فتح در غزه دستور داده‌اند که باید نوعی تحرکات مردمی در نوار غزه به راه بیندازند تا حماس و دستگاه‌های امنیتی در این منطقه تحریک شوند و اقداماتی انجام دهند که منجر به نارضایتی عمومی از حماس در نوار غزه شود.

در ادامه این گزارش آمده، اعضای فتح و کارمندانی که در غزه حقوق خود را از تشکیلات خودگردان می‌گیرند، تهدید شده‌اند در صورتی که در این تحرکات در غزه شرکت نکنند حقوق آنها قطع خواهد شد. همچنین از آنها خواسته شده در قدم اول در صفحات خود در شبکه‌های اجتماعی به حمایت از تشکیلات خودگردان و نیروهای امنیتی آن بپردازند.

بر اساس گزارش الاخبار، از جمله دستورهای رام‌الله به اعضای فتح در غزه تحریک مردم علیه حماس و خروج در تظاهرات مسالمت‌آمیز در چندین منطقه مورد تأیید فتح است. این دستورها عصبانبیت بسیاری از اعضای فتح را نیز به دنبال داشته است.

پنجشنبه هفته پیش بود که ۲۵ مأمور امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین در بامداد به خانه «نزار بنات» فعال فلسطینی منتقد تشکیلات خودگردان حمله کردند و حین بازداشت، وی را شدیدا مورد ضرب و شتم قرار دادند.

هنوز ساعاتی از بازداشت بنات نگذشته بود که استانداری الخلیل فوت وی را اعلام کرد و گفته شد، وی پیش از رسیدن به بیمارستان به دلیل سکته قلبی جان خود را از دست داده است.

نیروهای امنیتی تظاهرات‌هایی را که در اعتراض به قتل بنات برگزار شده است، سرکوب کردند و برای متفرق کردن معترضان از بمب‌های صوتی و اسپری فلفل استفاده می‌کنند.

معترضان فلسطینی در اعتراضات خود تأکید دارند که باید محمود عباس از ریاست تشکیلات و محمد اشتیه از نخست وزیری کنار گذاشته شوند.

فارس

پربیننده ترین خبرها