حماس: خروج صهیونیست‌ها از یک شهرک نابلس، بیانگر تحمیل اراده فلسطین است

حماس: خروج صهیونیست‌ها از یک شهرک نابلس، بیانگر تحمیل اراده فلسطین است
شنبه 12 تير 1400 - 09:54

حماس تأکید کرد که ساکنان کرانه باختری به فضل مقاومت جانانه خود، با خروج شهرک‌نشینان از «جبیل صبیح»، دستاور جدید و مهمی کسب کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

به دنبال اعتراضات مداوم و شدید اهالی شهرک بیتا در جنوب نابلس به توسعه شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در این منطقه، شهرک‌نشینان که تازه آنجا را اشغال کرده بودند، مجبور به ترک آنجا شدند.

جنبش حماس در واکنش به این مسئله تأکید کرد، تخلیه این منطقه در جبیل صبیح، بار دیگر قدرت مقاومت را در تحمیل اراده ملت فلسطین به رژیم صهیونیستی نشان داد.

خبرگزاری صفا ضمن نقل بیانیه حماس، گزارش داد: «ملت به پا خاسته ما در کرانه باختری به فضل مقاومت جانانه خود، با خروج شهرک‌نشینان از جبیل صبیح، دستاور جدید و مهمی کسب کرد ».

این جنبش فلسطینی تأکید کرد، خونهای پاک ملت فلسطین که در این منطقه ریخته شد، تضمینی برای پیروزی کامل مردم فلسطین است.

حماس همچنین خواستار ادامه مبارزه در این منطقه شد تا هر گونه حضور صهیونیستها در آن پایان یابد و به شهرک‌نشینان اجازه داده نشود که به این منطقه بازگردند.

این جنبش همچنین خواستار شعله‌ور شدن مقاومت مردم فلسطین علیه هر گونه شهرک‌سازی در کرانه باختری و تقویت اقدام ملی مشترک شد.

حماس در پایان تأکید کرد که مقاومت قدرت خود را در عقب‌نشاندن صهیونیستها در همه مسائل نشان داد.

شهرک نشینان صهیونیست روز گذشته شهرک «آویتار» در جنوب نابلس را ترک کردند. کابینه نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم‌صهیونیستی و شهرک نشینان برای تخلیه موقت آویتار موافقت کردند تا به موجب آن، این شهرک بدون اینکه تخریب شود، تخلیه شده باشد.

حدود پنجاه خانواده از شهرک نشینان صهیونیست از یک ماه پیش به آویتار نقل مکان کرده بودند. البته احداث این شهرک توسط مقامات رژیم صهیونیستی تأیید نشده است.

جوانان شهرک بیتا در جنوب نابلس طی چند هفته اخیر با عملیات خشم شبانه به مقابله با شهرک‌سازی که در حال نفوذ به سرزمین‌های آنهاست، رفتند.

خشم شبانه به نوعی مکمل مبارزه با اشغالگران در روز است و شرکت‌کنندگان در این امر، با استفاده از لاستیک‌های به آتش کشیده شده، پخش صدای بلند از بلندگوها، نور و لیزرهای قوی توجه و تمرکز سربازان صهیونیست را که از شهرک‌نشینان حمایت می‌کنند، پرت می‌کنند و از بشکه‌های انفجار استفاده می‌کنند تا شهرک نشینان صهیونیست را به ستوه آورند.

فارس

پربیننده ترین خبرها