پیروزی مجدد مقاومت؛ شهرک‌نشینان صهیونیست "اویتار" را ترک کردند

پیروزی مجدد مقاومت؛ شهرک‌نشینان صهیونیست
شنبه 12 تير 1400 - 17:08

پس از چند هفته فعالیت‌های پیاپی در منطقه جبل صبیح در شهرک «بیتا» در جنوب نابلس، اهالی بیتا شهرک نشینان صهیونست را وادار به تخلیه شهرک «اویتار» کردند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

رسانه های دشمن تاکید کردند که شهرک نشینان از شهرک صهیونیستی اویتار که ابتدای ماه گذشته در جبل صبیح در شهرک بیتا در جنوب نابلس واقع در کرانه باختری بنا کردند، خارج شدند. شهرک نشینان منطقه به صورت انفرادی اویتار را ترک کردند. آنها در قالب یک کاروان اقدام به ترک منطقه نکردند تا به فلسطینی ها حس پیروزی ندهند.

به رغم تخلیه شهرک اویتار، اما اهالی بیتا همچنان به فعالیتهای خود ادامه می دهند. صدها نفر از شهروندان بیتا بنا به درخواست کمیته هماهنگی گروه های مقاومت در شهرک بیتا، روز گذشته پس از برگزاری نماز جمعه در منطقه المنتزه نزدیک جبل صبیح تجمع کردند و به سمت افیتار حرکت کردند. آنها با عناصر دشمن صهیونیستی درگیر شدند و 135 نفر از آنها مجروح شد.

موسی حمایل معاون شهردار بیتا تاکید کرد که فعالیت های مقاومت به رغم خالی شدن اویتار از شهرک نشینان همچنان ادامه دارد. اهالی بیتا از این امر بسیار خشنود هستند. این شهرک دو ماه پس از برپایی در منطقه بیتا اینک تخلیه شده است. اما این امر به معنای توقف فعالیتهای مردمی نیست بویژه که نظامیان دشمن اشغالگر همچنان در منطقه حضور دارند.

وی افزود: می توان تخلیه این شهرک را آغاز پیروزی دانست اما بدین معنا نیست که جنگ به پایان رسیده است. ما شیوه های جدیدی برای مقاومت طراحی خواهیم کرد. اهالی بیتا از توافق میان کابینه رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان برای تاسیس یک مدرسیه دینی نظامی و سوء استفاده از این اراضی نگران هستند. از این رو فعالیتهای ما و هماهنگی های حقوقی با مرکز قدس به منظور اثبات حق شهروندان و مالکیت آنها بر این اراضی ادامه دارد.

گروه های مقاومت بر ملت فلسطین در شهرک بیتا که در مقابل شهرک نشینان بپا خاستند و تسلیم نشدند و آنها را وادار به ترک منطقه کردند، درود فرستادند. آنها تاکید کردند که خروج شهرکنشینان صهیونیست از جبل صبیح بیانگر مقاومت اسطوره ای ملت ما و شجاعتشان در مقابله با نقشه های رژیم اشغالگر و دفاع از خاک و سرزمین ما در سلوان و بیت دجن و شیخ جراح است. از این رو باید مقاومت مردمی را در سراسر کرانه باختری گسترش داد.

کاربران شبکه های اجتماعی و فعالان و هواداران مقاومت در جهان تصاویری از خروج شهرک نشینان صیهونیستی از افیتار در جبل صبیح را به نمایش گذاشتند. آنها تاکید کردند که موفقیت انقلابیون جبل صبیح در طرد شهرک نشینان صهیونیست آغاز مرحله ای جدید در کرانه باختری است؛ مقاومت ملت ما قطعا بارها تکرار خواهد شد و این امر بیانگر ثمربخشی گزینه مقاومت است که اهالی بیتا درپیش گرفتند.

"رضوان الاخرس" توییت کرد که پس از چند هفته درگیری، شهرک نشینان اسراییلی از اویتار پا به فرار گذاشتند.

وی در توییتی دیگر نوشت: مقاومت و ایستادگی و مبارزه پیاپی از دو ماه تاکنون ادامه دارد. انقلابیون بیتا به مقابله با رژیم اشغالگر و شهرکنشینان صهیونیستی در جبل صبیح ادامه می دهند.

"Fatima" توییت کرد: مقاومت و مبارزه ادامه دارد. باید درباره این مقاومت و مبارزه اسطوره ای بنویسیم و بگوییم که این مبارزه مردمی تابع یک تشکل و یا حزب نبوده است. مقاومت بیتا خودجوش بوده و برخاسته از عشق به میهن است.

کاربری به نام REHAM نوشت: آنها می روند و ما می مانیم. این سرزمین برای ما باقی خواهد ماند.

"سنا صلاح" نیز تصاویری از شهرک نشینان را منتشر کرد در حالی که افیتار را ترک می کنند و نوشت: شهرکنشینان چمدان های خود را می بندند و جبل صبیح در شهرک بیتا را ترک می کنند . اهالی بیتا عظیم ترین درسهای مقاومت و ایستادگی را به تحریر درآوردند.

"عایشه" توییت کرد: فلسطینی ها در بیتا تاکید می کنند که فعالیت های آنها در جبل صبیح تا برچیده شدن تمام آثار و نشانه های اشغالگری از منطقه همچنان ادامه دارد.

کاربری به نام "مونی" نیز تصویری از یک شهرک نشین را منتشر کرد در حالی که چمدان خود را به دست گرفته و از جبل صبیح فرار می کند. مونی توییت کرد: "به جهنم! تا آنکه تمام فلسطین از تمام شهرک نشینان صهیونیستی پاک شود.

پربیننده ترین خبرها