شورای امنیت پنج‌شنبه درباره سد النهضه نشست برگزار می‌کند

شورای امنیت پنج‌شنبه درباره سد النهضه نشست برگزار می‌کند
يکشنبه 13 تير 1400 - 12:06

شورای امنیت سازمان ملل هشتم ژوئیه جاری نشست فوق‌العاده‌ای برای بررسی بحران سد النهضه برگزار می‌کند.

العالم - مصر

به گزارش اسپوتنیک، برخی منابع آگاه اعلام کردند، شورای امنیت هشتم ژوئیه جاری (پنج‌شنبه این هفته ۱۷ تیر) نشست فوق‌العاده‌ای برای بررسی بحران سد النهضه برگزار خواهد کرد.

این منابع اعلام کردند: سامح شکری، وزیر خارجه مصر و مریم الصادق المهدی، همتای سودانی او در این نشست شرکت خواهند داشت.

مصر روز پنج‌شنبه از شورای امنیت خواسته بود بحران سد النهضه اتیوپی را فورا بررسی کند؛ چرا که این بحران می‌تواند خطری برای صلح بین‌المللی ایجاد کند.

مصر تاکید کرد: این مساله پس از ۱۰ سال مذاکره به حالتی رسیده که در حال حاضر باعث بروز درگیری بین‌المللی شده و صلح و امنیت جهانی را به خطر انداخته است و بر این اساس مصر تصمیم گرفت این موضوع را در شورای امنیت مطرح کند.

پیشتر نیکولا دو ریوی‌یر، نماینده فرانسه در سازمان ملل که رئیس دوره‌ای شورای امنیت در ماه ژوئیه است، نسبت به مفید بودن نشست فوق‌العاده آتی ابراز تردید کرده و گفته بود: شورای امنیت کار زیادی نمی‌تواند در این زمینه انجام دهد جز اینکه همه طرف‌ها را برای بیان نگرانی‌هایشان جمع کرده و سپس آنها را به ازسرگیری مذاکرات برای رسیدن به یک راه‌حل تشویق کند.

اتیوپی در واکنش به درخواست مصر از شورای امنیت، گفت: روند مذاکره با نظارت آفریقا تنها تریبون برای رسیدن به یک راه‌حل عادلانه و دائمی برای این مساله است و رسیدگی به این موضوع در حوزه صلاحیت شورای امنیت نیست.

عبد الفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر آوریل گذشته به اتیوپی در خصوص تعرض به حقوق آبی کشورش هشدار داد و تاکید کرد: تمامی گزینه‌ها روی میز هستند.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها