وخامت حال اسیر فلسطینی پس از ۶۳ روز اعتصاب غذا

وخامت حال اسیر فلسطینی پس از ۶۳ روز اعتصاب غذا
سه شنبه 15 تير 1400 - 13:36

منابع فلسطینی از وخامت حال یک اسیر فلسطینی در زندان رژیم صهیونیستی پس از گذشت بیش از دو ماه اعتصاب غذا خبر دادند.

العالم - فلسطین اشغالی

منابع فلسطینی گزارش دادند که حال «الغضنفر ابو عطوان» (۲۸ ساله) اسیر فلسطینی از جنوب الخلیل که از ۶۳ روز پیش در اعتراض به بازداشت اداری (بدون محاکمه) در زندان رژیم صهیونیستی اعتصاب غذا کرده است، وخیم است.

گزارش‌های پزشکی نشان می‌دهد که الغضنفر با سه احتمال خطرناک اعم از فلج شدن، بروز مشکل سلامتی مزمن و صعب العلاج و خطر مرگ ناگهانی مواجه است.

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، ابوعطوان در ماه اکتبر گذشته توسط نظامیان صهیونیست بازداشت و حکم بازداشت اداری برای او صادر شده است.

بازداشت اداری، بازداشت بدون محاکمه است که مدت زمان هر حکم صادره نیز شش ماه می‌باشد.

این دومین اعتصاب غذای این اسیر فلسطینی است و او در سال ۲۰۱۹ نیز دست به اعتصاب غذا زده بود.

الغضنفر اعتصاب غذای خود را از زندان «ریمون» آغاز کرد و به سلول انفرادی منتقل شده و پس از ۱۴ روز به زندان «اوهلیکدار» انتقال داده شد و به دلیل شرایط بسیار دشوار و وضعیت بد زندان حتی از خوردن آب هم خودداری می‌کند.

طبق گزارش وبگاه «عربی ۲۱»، باشگاه اسیر فلسطین نیز اعلام کرد که وضعیت جسمانی الغضنفر بسیار وخیم است و او از روز شنبه از خوردن آب هم خودداری می‌کند و با وجود وخامت حالش با انجام معاینات پزشکی مخالفت می‌کند.

حدود ۵۳۰۰ فلسطینی از جمله ۴۰ زن، ۲۵۰ کودک و حدود ۵۲۰ بازداشتی اداری (بدون محاکمه) در زندان‌های رژیم صهیونیستی اسیر هستند.

فارس

پربیننده ترین خبرها