رهگیری هواپیمای شناسایی آمریکا توسط سوخوهای روسی بر فراز دریای سیاه

رهگیری هواپیمای شناسایی آمریکا توسط سوخوهای روسی بر فراز دریای سیاه
چهارشنبه 16 تير 1400 - 14:59

مرکز کنترل دفاع ملی روسیه از رهگیری یک هواپیمای شناسایی بوئینگ P-8 آمریکا توسط جنگنده‌های این کشور بر فراز دریای سیاه خبر داد.

العالم - اروپا

«مرکز کنترل دفاع ملی روسیه» روز چهارشنبه اعلام کرد که جنگنده‌های سوخو-30 این کشور هواپیمای گشت زنی چند منظوره P-8 نیروی هوایی ارتش آمریکا را بر فراز دریای سیاه رهگیری کرده است.

این مرکز در بیانیه‌ای اعلام کرد، ایستگاههای راداری روسیه یک هدف هوایی که به مرزهای این کشور در دریای سیاه نزدیک شده بود را شناسایی کردند و جنگنده‌های واکنش سریع سوخو-30 ناوگان دریایی و پدفند دفاع هوایی این کشور وارد عمل شدند.

خدمه جنگنده های روسی این هدف را یک بوئینگ P-8 متعلق به ارتش آمریکا که بر فراز دریای سیاه مشغول پرواز بود شناسایی و گزارش کردند.

این بیانیه همچنین به واشنگتن هشدار داده است که به هیچ وجه حق ندارد حریم هوایی روسیه را نقض کند.

طی ماههای اخیر تحرکات کشورهای غربی در اطراف مرزهای روسیه باعث تشدید تنشها میان مسکو و غرب شده است.

روز گذشته سرگئی ریابکوف در واکنش به نقض حریم دریایی این کشور توسط یک ناوشکن انگلیسی تاکید کرد که مسکو می‌تواند به آن‌هایی که مرز روسیه را در دریای سیاه نقض می‌کنند، حمله کند.

روز دوم تیرماه، علی‌رغم هشدارهای پی در پی روسیه، ناو جنگی دیفندر انگلیس وارد آب‌های کریمه که در قلمرو روسیه قرار دارد، شد.

گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که بیش از ۲۰ جنگنده و دو کشتی گارد ساحلی روسیه، ناو جنگی انگلیس دیفندر انگلیس را پس از ورود به آب‌های کریمه، محاصره کردند و یک روز پس از ورود جنجالی ناو جنگی «اچ ام اس دیفندر» انگلیس به آب‌های سواحل «کریمه»، وزارت خارجه روسیه، «دیبورا برونرت» سفیر انگلیس در روسیه را احضار کرد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها