نبرد گذرگاه‌ها در سوریه و تحرکات خبیثانه غرب

نبرد گذرگاه‌ها در سوریه و تحرکات خبیثانه غرب
پنج‌شنبه 17 تير 1400 - 22:11

شورای امنیت سازمان ملل متحد رای گیری درباره تمدید ورود کمک‌های انسان دوستانه به سوریه را به فردا موکول کرد.

العالم – کشکول

این در حالی است که غرب تحرکات خبیثانه ای را قبل از رای گیری انجام داده است که مهمترین آن استقرار صدها چترباز انگلیسی در صحرای اردن است.

هدف از این تحرکات آن است که به دمشق و همپیمانانش این پیام داده شود که لندن و امان می توانند در صورت نیاز با همکاری آمریکا در سوریه اقدام نظامی انجام دهند.

هدف از این اقدام، ایجاد برگ برنده برای آمریکا و انگلستان به منظور فشار بر دمشق و روسیه در زمینه ورود کمکهای انسان دوستانه به سوریه است تا در پوشش آن دهها تروریست داعشی را همراه با نیروهای قسد وارد حوزه نفتی العمر کنند.

از مهمترین این تحرکات خبیثانه می توان به این موارد اشاره نمود:

- ورود وندی مورتن وزیر امور همسایگان اروپایی در کابینه انگلستان به سوریه از طریق گذرگاه باب الهوی در مرز ترکیه و دیدار با گروههای تروریستی برای بررسی موضوع ابقای این گذرگاه تحت سیطره این گروهها به ویژه النصره.
- آنتونی بلینکن با اعلام حضور 10 هزار تروریست داعشی نزد قسد کوشید دولت سوریه را تهدید کند که هر زمان بخواهد قادر است داعش را در سوریه و عراق به حرکت درآورد.
- تلاش کشورهای اروپایی مانند ایرلند و نروژ برای افزایش تعداد گذرگاههای ورودی به سوریه برای وارد کردن تروریستهای بیشتر به این کشور، جلوگیری از نظارت دمشق به این گذرگاهها، قاچاق سلاح، تقویت تروریسم و انجام انفجارهای تروریستی در سوریه.
- استمرار تحریم های اعمال شده توسط ترامپ علیه دمشق به ویژه قانون سزار و ممانعت از احیای حاکمیت سوریه بر گذرگاههایش.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها