گزارش تلویزیون چین از احیاء دریاچه ارومیه

گزارش تلویزیون چین از احیاء دریاچه ارومیه
شنبه 19 تير 1400 - 16:33

تارنمای شبکه "سی جی تی ان" تلویزیون انگلیسی زبان چین در گزارشی به تلاش های دولت برای احیاء دریاچه ارومیه در قالب برنامه ۱۰ ساله پرداخت و آن را مثبت ارزیابی کرد.

العالم ـ ایران

این تلویزیون انگلیسی زبان چین روز شنبه نوشت: عکس های هواپیماهای بدون سرنشین نشان می دهد مردم محلی در روزهای گذشته در دریاچه ارومیه، یکی از گسترده ترین دریاچه های آب شور جهان واقع در کوه های شمال غربی ایران، در حال استحمام و بازی هستند.

بنابر گزارش شبکه تلویزیونی "سی جی تی ان" چین، مدیریت ناپایدار آب در واکنش به افزایش تقاضا، همراه با تغییرات شدید آب و هوا منجر به کاهش آب دریاچه در دو دهه گذشته شده است. این امر باعث بوجود آمدن توفان های نمکی شده که باعث آلودگی شهرها و مزارع اطراف می شود و محیط زیست و زیستگاه موجوداتی مانند میگو، فلامینگو، آهو و گوسفندان وحشی را تهدید می کند.

تلویزیون انگلیسی زبان چین می افزاید: برنامه ۱۰ ساله احیاء دریاچه ارومیه از سال ۲۰۱۳ آغاز شد و تا کنون به برخی نتایج مثبت رسیده است. در اواخر سال ۲۰۲۰، دریاچه به طور قابل توجهی ترمیم شده بود و گردشگران در سراسر جهان در حال حاضر از «احیاء» دریاچه ای که قبلاً در حال مرگ بود استقبال می کنند.

پربیننده ترین خبرها