برهم صالح: اجماع ملی درباره عدم حضور پایگاه‌های خارجی در عراق وجود دارد

برهم صالح: اجماع ملی درباره عدم حضور پایگاه‌های خارجی در عراق وجود دارد
يکشنبه 20 تير 1400 - 08:47

رئیس جمهوری عراق اعلام کرد که اجماع ملی درباره عدم حضور پایگاه‌های خارجی در عراق وجود دارد.

العالم - عراق

به گزارش خبرگزاری عراقی واع، «برهم صالح» رئیس جمهوری عراق اعلام کرد: نیروهای خارجی در کشورش، ماموریتشان، توانمند کردن نیروهای عراقی است.

وی در جریان نشستی با نمایندگان رسانه‌های دولتی و محلی در بغداد، گفت: اجماع ملی درباره ضرورت عدم وجود پایگاه‌ها یا نیروهای رزمی خارجی در عراق وجود دارد و این توافق ملی پابرجاست.

رئیس جمهوری عراق تاکید کرد: ولی در نهایت این مبتنی بر دیدگاه امنیتی عراق است و به موضع دولت عراق و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق درباره نیاز ما به این مستشاران و آموزش دهندگان، بستگی دارد تا این اساس تصمیم گیری باشد نه موضوع دیگر.

صالح تاکید کرد: این نیروها طبق خواست دولت عراق حضور دارند و نقش مهمی در حمایت از نیروهای عراقی در مبارزه با تروریسم و تحقق پیروزی داشته‌اند و ماموریت آنها آموزش و توانمند کردن نیروهای ما و توسعه توان ما در جنگ علیه تروریسم است نه ماموریتی دیگر.

رئیس جمهور عراق در ادامه گفت: عراق باید که در حال حاضر نقش مهمی در منطقه ایفا کند. ما نمی‌خواهیم که بخشی از سیاست محوربندی‌ها باشیم. ما خواستار این هستیم که از درگیری‌ها بیهوده‌ای که در منطقه جریان دارد، فاصله بگیریم.

برهم صالح افزود: من می‌خواهم عراقی‌ها اطمینان داشته باشند که گفتمان در کشورهای حوزه خلیج فارس، در تهران، در عربستان، در مصر، در فرانسه، در ایتالیا و با آمریکایی‌ها، گفتمان و منطق واحدی است.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها