برای اولین بار در تاریخ معاصر؛

برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در بلغارستان

برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در بلغارستان
يکشنبه 20 تير 1400 - 09:49

بعد از شکست سه گروه سیاسی اصلی در تشکیل دولت بعد از انتخابات آوریل گذشته، بلغارستان امروز انتخابات پارلمانی زودهنگام را برگزار می کند.

العالم - اروپا

این انتخابات زودهنگام پارلمانی در بلغارستان برای اولین بار در تاریخ معاصر این کشور واقع در جنوب شرق اروپا برگزار می شود.

حزب حاکم "شهروندان برای توسعه اروپایی بلغارستان" (GERB) به ریاست " بویکو بوریسوف" (62 ساله) ، حدود 26 درصد از آرا را در انتخابات چهارم آوریل گذشته کسب کرد.

حزب «مردم هم هست» با ۱۷.۶۶ درصد در رده دوم و حزب سوسیالیست بلغارستان با ۱۵.۰۱ درصد در رده سوم قرار گرفتند.

احزابی که به مجلس راه یافتند ، قادر به تشکیل دولت نبودند.

در اینجا بود که درخواست برگزاری انتخابات جدید فورا مطرح شد که این مساله ، نشان دهنده بحران سیاسی بی سابقه در تاریخ این کشور عضو اتحادیه اروپا بعد از دوران کمونیستی است.

در پی رسوایی ها و بحران های اقتصادی در دوران " بویکو بوریسوف" ، نخست وزیر دیرینه این کشور، اعتماد به پارلمان کاهش یافت و هزاران نفر از مردم ، خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام در تابستان گذشته شدند ، ولی بوریسوف به بهانه شیوع ویروس کرونا ، با این مساله مخالفت کرد.

"جولیوس باولوف " مدیر مرکز تحلیل و بازاریابی در صوفیا گفت : از الان می دانیم که چه کسی بر کشور حکومت خواهد کرد، مگر اینکه مساله غافلگیر کننده ای پیش بیاید، چرا که حزب "جرب" نمی تواند شریکی داشته باشد.

باولوف گفت : اما این مساله که مردم می خواهند چه کسی در راس قدرت باشد، همچنان لاینحل می ماند و باید آنرا حل کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها